به گزارش کرب و بلا، جشنواره شعر «موکب بندگی» با اعلام نفرات برگزیده جشنواره به زبان‌های فارسی، اردو و انگلیسی رسماً به کار خود پایان داد.

 

دبیر شعر و ادب کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با اعلام نفرات برگزیده این جشنواره اظهار داشت: بیش از 800 اثر از 10 کشور همچون ایران، بحرین، امارات، لبنان، سوریه، عراق، یمن، لندن و فرانسه به دبیرخانه ارسال شد که بیشتر این آثار در زبان‌های فارسی و عربی بودند تا جایی که 60 درصد اشعار ارسالی به دبیرخانه، به زبان فارسی بودند.

 

به گفته «حجت‌الاسلام جواد محمد زمانی» با توجه به بالا بودن مشارکت در جشنواره، جوایز در دو بخش برگزیدگان و شایسته تقدیر تقسیم و مقرر شد تا به برگزیدگان مبلغ 500 هزار تومان و به افراد شایسته تقدیر 200 هزار تومان تقدیم شود. همچنین آثار برگزیده در یک جلد کتاب چاپ می‌شود.

 

وی با بیان اینکه آثار در سه مرحله مورد داوری قرار گرفتند، افزود: در بخش فارسی 3 نفر برگزیده و 7 نفر شایسته تقدیر، در بخش اردو 10 نفر شایسته تقدیر و در بخش انگلیسی یک نفر برگزیده شد. علاوه بر این، با توجه به تخصصی بودن بخش عربی جشنواره، این بخش به صورت مجزا مورد داوری قرار گرفت.

 

دبیر شعر و ادب کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و عدم برگزاری تجمعات، اختتامیه‌ای برای جشنواره موکب بندگی برگزار نمی‌شود و هدایا در ارتباط تلفنی دبیرخانه با برگزیدگان به حساب افراد واریز می‌شود.