دکتر رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف که برای زیارت عتبات به کشور عراق سفر کرده  بود ابراز داشت: اعتاب مقدسه ظرفیت فوق العاده ای ایجاد کرده است و در شرایطی که تکفیری‌ها و حامیان غربی ایشان به دنبال مشوه کردن چهره اسلام اند، مناسب است که برای معرفی اسلام ناب محمدی از این اماکن مقدسه اقدام نماییم.

وی با تاکید بر بهره مندی از تمام وسائل مدرن ارتباطی و تبلیغاتی برای معرفی و تبیین معارف اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه قم، نجف و کربلا و نیز جامعه المصطفی می‌توانند معارف را متناسب با سطح معرفتی زوار در قالبهای مختلف طراحی کنند و از وسایل امروزین نیز غافل نباشند.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف خدمات رسانی به زائر را زمینه ای برای ارائه مفاهیم دینی و برنامه‌های فرهنگی دانست و گفت: اختلال در خدمات رسانی به زائران، به برنامه‌های فرهنگی نیز آسیب می‌رساند که به نظر می‌رسد ایجاد فضای رقابتی کمک شایانی به بهبود وضعیت خدماتی به زائران خواهد نمود.
دکتر روستاآزاد همچنین به حضور دانشجویان در مسافرت‌های مذهبی همچون عمره و عتبات اشاره و تصریح کرد: دانشجویان، مردان و زنان و مدیران آینده ما هستند و هرمقدار در چنین برنامه‌های مشارکت کنند، فرهنگ و گفتمان اسلامی در آنها نهادینه می‌شود و اثر خواهد گذاشت و چه بسا همین سفرها بر روی تصمیمات مهمی که این افراد در آینده می‌گیرند موثر باشد.
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته برنامه ریزی‌های خوبی برای عمره‌های دانشجویی انجام گرفته است گفت: عمره‌های دانشجویی دارای برکات فراوانی بوده و شایسته است که از زیارت‌های دانشجویی به عتبات عالیات نیز حمایت فکری و فرهنگی بیشتری صورت بگیرد.
رئیس دانشگاه شریف خاطر نشان کرد: در منابع دینی بر روی سفر به طور کلی تاکید شده است، حال سفرهای زیارتی از ضریب اهمیت بالاتری برخوردار خواهند شد زیرا چنین سفرهایی باعث می‌شود که باورهای دینی در قالب شعائر مذهبی در افراد نهادینه شود.

 


برگرفته از خبرگزاری حج