به گزارش کرب و بلا، حامد نگارش با اعلام این خبر گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم بدون حضور جمعیت و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه سوگواره عبرات با هدف تبیین فرهنگ اربعین حسینی به همت کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی برگزار شد، اظهار داشت: آثار برتر در قالب چهار نسخه کتاب با موضوع عکس، شعر، داستان و سفرنامه چاپ و منتشر خواهد شد.

 

به گقته نگارش، در چهارمین دوره سوگواره عبرات بیش از 12 هزار اثر در رشته‌های مختلفی همچون عکس، شعر، داستان و سفرنامه به دبیرخانه سوگواره ارسال شد و رشته عکس بیشترین شرکت‌کننده را به خود اختصاص داد.

 

وی با اشاره به داوری آثار در سه مرحله خاطرنشان کرد: علاوه بر چاپ آثار برگزیده، نمایشگاهی از تصاویر برتر به صورت مجازی برپا خواهد شد تا علاوه بر نمایش تصاویر برتر، مخاطبان، با شیوه صحیح تصویربرداری آشنا شوند.

 

دبیر اجرایی سوگواره عبرات درباره زمان برپایی اختتامیه این سوگواره گفت: مراسم اختتامیه که قرار بود اواخر سال گذشته برپا شود، با توجه به شیوع کرونا و شرایط کشور به تعویق افتاد و با تصمیم مسؤولان، این مراسم دهه دوم تیرماه بدون حضور جمعیت و به صورت مجازی برگزار می‌شود و در این مراسم برگزیده‌های هر بخش معرفی خواهند شد.