به گزارش کرب و بلا، حجت‌الاسلام روح‌الله دریکوند، با اشاره به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: هیئات مذهبی باید در شرایط پیش‌آمده از فرصت فضای مجازی برای ترویج معنویت استفاده کنند.

 

وی با اشاره به این‌که هرگونه برنامه که باعث تجمع افراد شود می‌تواند به ادامه‌دار شدن وضعیت زنجیره کرونا کمک کند، ادامه داد: هیئات مذهبی باید با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ظرفیت‌های فضای مجازی، به شکلی خلاقانه استفاده کنند و مداحان اهل‌بیت (ع) نیز حضور فعال در این عرصه داشته باشند.

 

دریکوند با اشاره به این‌که در صورت ادامه‌دار بودن شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا راهکارهای تشکیل مجازی جلسات هیئات مذهبی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: امیدواریم در آستانه ماه محرم که اوج فعالیت هیئات مذهبی است، شاهد از بین رفتن ویروس منحوس کرونا از بلاد مسلمین باشیم.

 

نائب رئیس شورای هیئات مذهبی کشور با اشاره به این‌که فعالیت هیئات مذهبی، تابع پروتکل‌های بهداشتی و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا خواهد بود، خاطرنشان کرد: سلامت دوستداران و محبان اهل‌بیت (ع) در اولویت قرار دارد و محدود شدن فعالیت‌های فرهنگی هیئات به‌جهت حفظ سلامت و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا است.

 

وی با اشاره به این‌که هرچند فضای مجازی جایگزین فضای حقیقی نمی‌شود و اثر بخشی جلسات هیئات را ندارد، گفت: شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، اقتضا می‌کند فعالیت هیئات مذهبی در قالب فضای مجازی به شکل مقطعی ادامه داشته باشد و هیئت‌ها باید دانش خود را در این حوزه بیشتر کرده و از این ظرفیت برای تولید محتوا استفاده کنند.