به گزارش کرب و بلا، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حمید حسینی» در حاشیه برگزاری نخستین مجمع عمومی بنیاد بین‌المللی اربعین بر لزوم برگزاری باشکوه مراسم اربعین امسال تأکید کرد و اظهار داشت: موکب‌های ایرانی باید کم‌کم خودشان را برای حضور در مراسم اربعین آماده کنند.

 

وی با اشاره به حضور یک هفته‌ای نمایندگان کشور عراق در ایران، از برگزاری نشست‌هایی پیرامون وضعیت موکب‌های ایرانی خبر داد و افزود: موکب‌ها باید در ایران و عراق شناسایی و معرفی شوند، چراکه خیلی از اوقات موکب‌هایی که از ایران مجوز می‌گیرند، در عراق رها می‌شوند و کسی آنها را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به این‌که هنوز تصمیمی در مورد حضور زائران ایرانی در اربعین اتخاذ نشده است، گفت: حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین، منوط به تصمیم‌گیری مسئولان دو کشور است که در این خصوص باید بررسی‌های لازم را انجام داده و نظر نهایی را اعلام کنند.

 

وی تشکیلات «لواء الخدمه الحسینیه» را هم طراز ستاد عتبات عالیات ایران عنوان کرد و افزود: در جلساتی که با مسئولان ایرانی خواهیم داشت پیرامون سرویس‌دهی این تشکیلات به موکب‌های ایرانی و همراهی و حمایت برادران عراقی از موکب داران ایرانی بحث خواهد شد.

 

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق با بیان این‌که حرکت اربعین نباید محدود شود، گفت: ما باید نگاه ویژه‌ای به اربعینی‌های همه نقاط جهان داشته باشیم، چراکه ما اربعین را بستری  برای تمدن سازی نوین اسلامی می‌دانیم.