به گزارش کرب و بلا، رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین از برگزاری مجمع عمومی بنیاد بین‌المللی اربعین خبر داد و گفت: در این مجمع قرار است اساسنامه بنیاد بین‌المللی اربعین با حضور برخی از اعضا از کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، کانادا، هند و ایران، نهایی شود.

 

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حمید احمدی» در تشریح اهداف این بنیاد اظهار داشت: بنیاد اربعین از سال گذشته و با توجه به افزایش تعداد زائران اربعین حسینی تو با هدف شناسایی و فعالیت ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی در ایام اربعین تشکیل شد.

 

وی با بیان اینکه این بنیاد غیردولتی است اظهار داشت: تاکنون 150 نماینده گروه‌های فعال در حوزه اربعین تقاضای عضویت در این بنیاد را داشته‌اند که در حال حاضر 100 نماینده از کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان، هندوستان، بنگلادش، تایلند، انگلستان، کانادا و ایران با عضویت در این بنیاد و ارائه ایده‌های مختلف برای معرفی پیام حماسه اربعین به جهانیان تلاش می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه برگزاری نشست‌های مشترک و راه‌اندازی سایت از اولین اقدامات بنیاد بین‌المللی اربعین خواهد بود، گفت: در نظر داریم با ایجاد شعب، علاقه‌مندان در اصناف و بازار، روحانیون و بانوان و سایر اقشار را برای فعالیت در این بنیاد جذب کنیم.

 

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین بر ضرورت جهانی‌سازی: حماسه اربعین باید تأکید و خاطرنشان کرد: فعالان این بنیاد تلاش می‌کنند تا با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، اجتماعی، علمی و پژوهشی اربعین را جهانی کرده و به معرفی شخصیت امام حسین (ع) بپردازند.