به گزارش کرب و بلا، مسئول هیئت «مکتب‌العباس (ع)» منطقه عبدل‌آباد تهران با اعلام این خبر گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا و لغو جلسات مذهبی، ظرفیت هیئت‌ها در راستای ارائه خدمات اجتماعی و کمک به مردم در راستای مبارزه با ویروس کرونا صرف شد.

 

به گفته «عظیم محمودی» هیئتی‌ها در حسینیه بیت‌العباس (ع) از سوم فروردین‌ماه در حرکت جهادی و خودجوش با حضور 150 نفر از هیأتی ها شروع به تولید محصولات بهداشتی مورد نیاز مردم و کادر درمانی کردند و روزانه حدود 3 هزار گان برای کادر درمانی بیمارستان‌ها تولید و به 360 بیمارستان در استان‌های کشور ارسال شد که به گفته مسئولان حوزه درمان این امر مانع از افزایش قیمت این محصول در سراسر کشور شد.

 

وی در تشریح فعالیت‌های این روزهای هیئت گفت: بعد از ماه مبارک رمضان، توان این حسینیه روی تولید ماسک متمرکز شده و با تلاش بانوان هیئتی روزانه 2 هزار ماسک تولید می‌شود.

 

مسئول هیئت مکتب‌العباس (ع) با اشاره به اینکه در شرایط کنونی که بناست امتحانات دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار شود، تمرکز اعضای این هیئت بر تولید ماسک و توزیع میان دانش آموزان مدارس قرار گرفته است که با هماهنگی صورت گرفته با آموزش و پرورش تهران، مدارس به حسینیه مراجعه و ماسک برای دانش‌آموزان دریافت می‌کنند.

 

تولید و اهداء ماسک به طلاب حوزه‌های علمیه، تهیه و توزیع صدها بسته معبشتی برای نیازمندان و آسیب‌دیدگان زلزله زهکلوت کرمان، اهداء کمک نقدی به حدود 2 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (زه) و برنامه‌ریزی برای تهیه جهیزیه 14 نوعروس بی‌سرپرست از دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه این هیئت است که با کمک‌های خیرین و مردم اجرایی شده است.