به گزارش کرب و بلا، رئیس ستاد مرکزی اربعین در مراسم تقدیر از خادمان موکب «فاطمه الزهرا(س)» که روز گذشته در محل ستاد توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاحتی ایران و عراق» برگزار شد، خدمت‌رسانی به زائران اربعین را توفیقی بزرگ عنوان کرد که طی سالیان اخیر نصیب مردم ایران شده است.

 

«حسن پلارک» در این آئین با تقدیر از خادمان زائران امام حسین(ع)، خدمت‌رسانی به زائران اربعین و نیز بازسازی عتبات عالیات را توفیقی بزرگ همراه با پاداش عظیم دانست که باید قدردانش بود زیرا ممکن است بر اثر حوادثی این توفیق از انسان سلب شود، چنانکه در ماه‌های اخیر شیوع بیماری کرونا سبب سلب توفیق زیارت شد.

 

وی با تأکید بر اینکه موکب حضرت فاطمه زهرا(س) باید به عنوان موکب نمونه و پایه‌ای معرفی شود، ارتقاء کمی و کیفی خدمت‌رسانی خادمان این موکب به زائران اربعین طی سال‌های اخیر را شایسته تقدیر دانست.

 

رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: برای خادمی زائران اربعین، صرف ابراز عشق و ارادت کفایت می‌کند و ساماندهی خادمان بدون رعایت فیلترهای سخت باشد و عدم رد کردن علاقه‌مندان به نوکری امام حسین(ع) در انتخاب خادمان این موکب اعمال شود.

 

رئیس سازمان توسعه روابط ایران و عراق خاطرنشان کرد: صدور پروانه فعالیت به معنای تأیید اعضای موکب است و ضمن انتخاب خادمان، مدیر اجرایی و هیئت‌امنای مواکب از افراد خوشنام و معتمد، باید برای اعتمادسازی میان مردم استفاده کرد تا تبلیغات سوء علیه پیاده‌روی اربعین بی اثر شود.

 

لازم به ذکر است موکب حضرت زهرا (س) از استان اصفهان، ایام اربعین حسینی در 200 متری حرم اباعبدالله الحسین (ع) روزانه میزبان هزاران زائر حسینی است.