به گزارش کرب و بلا، مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر با اشاره به ماهیت هیأت‌های مذهبی اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی که از اجتماع محبان سید‌الشهدا (ع) شکل گرفته، فقط به تعظیم شعائر دینی محدود نمی‌شوند بلکه کارکردهای مختلفی را در دستور قرار می‌دهند که یکی از این کارکردها حضور فعال در عرصه‌های خدمات اجتماعی است.

 

اجرای پویش «هر هیأت یک روستا» برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه، پویش «یاساقی‌العطاشی» برای کمک به مشکل آب آبادان، پویش «مهر عاشورائیان» جهت تهیه لوازم‌التحریر موردنیاز مناطق محروم کشور و نیز اجرای پویش «سین هشتم» برای کمک سیل‌زدگان ازجمله اقدامات اعضای هیئت‌های مذهبی برای یاری رساندن به هم‌وطنان است.

 

«هادی شعبانی» در تشریح نحوه خدمات‌رسانی هیئات مذهبی در زمان بحران کرونا گفت: اعضای این هیئات با بالا گرفتن شیوع بیماری کرونا، در قالب پویش «خادمان سلامت»، چهار گروه خانواده‌های سالمند، نیازمند، بدون سرپرست و درگیر با بیماری کرونا را مورد حمایت قرار دادند و به تهیه اقلام موردنیاز این خانواده‌ها ازجمله دارو و مواد غذایی اقدام کردند تا این گروه‌های پرخطر حضور کمتری در اجتماع داشته باشند.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب نسبت به اجرای رزمایش گسترده همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان عنوان کرد: هیأت‌های مذهبی از آغاز این رزمایش با حضوری فعال، در دو مرحله مقدماتی و تکمیلی عملیات گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار دادند.

 

با انجام این عملیات تحت عنوان پویش «علی یاوران» طی ماه مبارک رمضان در 270 نقطه از کشور بیش از 13 میلیون وعده افطاری به ارزش 95 میلیارد و 107 میلیون تومان و در 137 نقطه کشور، یک‌میلیون و 436 هزار و 245 وعده سحری به ارزش 11 میلیارد و 489 میلیون تومان توزیع شد.

 

به گفته شعبانی علاوه بر تهیه وعده‌های غذایی با تلاش 980 هیأت مذهبی بسته‌های حمایتی به ارزش 156 میلیارد و 555 میلیون تومان میان نیازمندان به‌ویژه آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع گردید.

 

وی از طرح «خانواده حامی» به عنوان مرحله تکمیل کننده پویش علی یاوران نام برد و در تشریح این طرح گفت: در این مرحله تلاش می‌شود تا برای هر خانواده نیازمند یک خانواده حامی پیدا شود تا در طول ایام مختلف سال نیازمندان شناسایی شده توسط هیآت مورد حمایت افراد توانمند قرار گیرند و هم‌وطنان و خیران علاقه‌مند جهت مشارکت در این طرح ملی می‌توانند با شماره تلفن 02128422213 تماس گیرند و یا کد دستوری #44332211*6655* را شماره‌گیری نمایند.

 

مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر با اشاره به حضور فعال جوانان مذهبی در این رزمایش افزود: هر چند این هزار و 66 هیأت با بستر ایجاد شده توسط ستاد میاندار خدمت با یکدیگر هماهنگ شدند اما تعداد هیأت‌هایی که در راستای کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان به میدان آمدند بسیار بیشتر از این آمار بوده است.