به گزارش کرب و بلا، استاندار کربلا در تشریح آخرین وضعیت این استان پس از شیوع کرونا اظهار داشت: کربلای معلی در زمینه اجرای اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا به خوبی عمل کرد و علیرغم دارا بودن ظرفیت گردشگری مذهبی، حضور زائران و همچنین بیمارانی که از دیگر نقاط برای مداوا به این استان می‌آیند، اما کربلا جزو اولین استان‌هایی بود که اصول قرنطینه بهداشتی را با قطعیت اجرا کرد.

 

به گفته «نصیف الخطابی» ورود افراد غیربومی از ورودی‌هایی غیر از مبادی رسمی به داخل کربلای معلی در ایام پایانی ماه رمضان سبب افزایش ناگهانی ابتلا به بیماری کرونا و شیوع ان در این شهر شده است.

 

وی ضمن تقدیر از اقدامات آستان‌های مقدس حسینی و عباسی در کربلا به خاطر ساخت چهار مرکز درمانی بیماران کرونایی و همچنین گروه «حشد شعبی» به دلیل ساخت یک بیمارستان و تلاش‌هایش در راستای مبارزه با کرونا، کمبود منابع مالی و عدم اختصاص بودجه کافی برای مقابله با این بیماری ازجمله مشکلاتی عنوان کرد که مسئولان کربلا را در رفع عوامل ابتلا به کرونا دچار مشکل کرده است.

 

استاندار کربلا درباره زمان بازگشایی کربلا گفت: تا زمان پایان خطر کرونا و با توجه به نظر دولت مرکزی و توصیه‌های تیم بحران، استان کربلا به طور کامل بسته خواهد بود.