به گزارش کرب و بلا، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با اعلام این خبر گفت: متقاضیان ثبت یا تمدید پروانه موکب‌های اربعین می‌توانند از ششم خردادماه با مراجعه به سامانه موکب داران نسبت به این امر اقدام کنند.

 

«حسن پلارک،» با اشاره به نحوه ثبت موکب جدید افزود: متقاضیان ثبت موکب جدید باید به کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه یعنی همان ستاد بازسازی عتبات استان‌ خود مراجعه و همچون سال‌های گذشته نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 500 موکب فعال در کشور داریم، خاطرنشان کرد: برای تسهیل تمدید فعالیت موکب داران، در سال جاری پروانه فعالیت موکب‌ها از یک سال به پنج سال افزایش می‌یابد. البته موکب داران باید در صورت ایجاد تغییرات، آن را در سامانه ثبت کنند.

 

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین از افزایش تعداد موکب‌ها خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 300 موکب جدید درخواست خود را در این دوره ثبت کنند و این در حالی است که موکب‌ها علاوه بر پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران حسینی در ایام اربعین، در بحران‌هایی همچون سیل و زلزله نیز در کمک به مردم پیش‌قدم هستند تا جایی که در ایام کرونا نیز ضمن ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی پرداختند.