به گزارش کرب و بلا، مجموعه هفت‌جلدی «مولای غریب مسلم بن عقیل رخدادهای سفارت» روایتی از رخدادهای ایام حضور حضرت مسلم (ع) در کوفه تا شهادت غریبانه ایشان است که به قلم «سید علی سید جمال اشرف حسینی» و با ترجمه «محمدحسین خورشیدی» چاپ و منتشر شده است.

 

در جلد اول این کتاب به تبیین چرایی فرستادن مسلم ابن عقیل به کوفه توسط امام حسین (ع) پرداخته شده و نویسنده چگونگی ورود ایشان به کوفه و اتفاقات پیرامونان را در جلد دوم کتاب شرح داده است.

 

در جلد سوم کتاب موضوع جاسوسان کوفه و نیز امتناع حضرت مسلم از ترور عبیدالله ابن زیاد بیان شده است. تنهایی و سرگردانی حضرت مسلم (ع) در کوچه‌های کوفه، دلاوری و رشادت ایشان و نیز تصاویری از دستگیری سفیر سیدالشهدا (ع) در جلد چهارم کتاب به چاپ رسیده است.

 

نویسنده این کتاب در جلد پنجم اثر خود حوادث دارالاماره تا شهادت حضرت مسلم را برای خواننده به نگارش درآورده و در جلد ششم به شخصیت «طوعه» پیرزنی از شیعیان پرداخته است.

 

نگاهی به زندگینامه، خانواده حضرت مسلم (ع)، وضعیت همسر و فرزندان ایشان و سرنوشتشان پس از شهادت پدر موضوعی است که در جلد هفتم کتاب به تفصیل بیان شده است.

 

کتاب مولای غریب مسلم بن عقیل رخدادهای سفارت به قلم سید علی سید جمال اشرف حسینی و ترجمه محمدحسین خورشیدی در 2600 صفحه و قیمت 400000 تومان توسط انتشارات «طوبای محبت» منتشر و روانه بازار کتاب شده است.