به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، سرانجام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اعتراضات فراگیر به فیلم سینمایی «رستاخیز» واکنش نشان داد و گفت: برای اکران عمومی این فیلم باید این نگرانی‌ها رفع شود تا چهره حضرت عباس علیه السلام کاملا مشخص نباشد.

«علی جنتی» افزود: نگرانی‌های مراجع باید برای اکران عمومی فیلم سینمایی رستاخیز رفع شود که این نگرانی‌ها به کارگردان فیلم نیز ابلاغ شده است.

وزیر ارشاد همچنین همکاران خود را از خطاهای این فیلم مبرا دانست و اظهار کرد: ساخت این فیلم حدود هشت، 9 سال قبل آغاز شده و بیش از 90 درصد ساخت این فیلم قبل از تشکیل دولت جدید بوده است.

علی جنتی ادامه داد: این فیلم، فیلمی است که تاریخ عاشورا را روایت می‌کند و در عین حال دغدغه و نگرانی مراجع برای نشان دادن تصویر حضرت عباس علیه السلام درست است و ما به نگرانی‌ها نیز احترام می‌گذاریم البته این نگرانی‌ها به کارگردان فیلم هم ابلاغ شده که باید آنها را مورد توجه قرار دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای اکران عمومی این فیلم باید این نگرانی‌ها رفع شود تا چهره حضرت عباس علیه السلام کاملا مشخص نباشد و یا هاله‌ای از نور چهره را فراگیرد چرا که قداست چهره ایشان باید محفوظ بماند.

*گفتنی است «کرب‌وبلا» نظر کاربران خود را درباره نمایش چهره حضرت عباس علیه‌السلام جویا شده بود که می توانید آن ها را در قسمت نظرات این مطلب  مشاهده کنید.


به نقل از ابنا