به گزارش کرب و بلا، دبیر شعر و ادب کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اعلام این خبر گفت: محفل عصر شعر مجازی «در مسیر کربلا» با هدف گسترش فرهنگ علوی و ترویج فضایل و مناقب امام علی (ع) در عصر روز 18 رمضان و هم‌زمان با اولین شب قدر برگزار می‌شود.

 

«حجت‌الاسلام جواد محمد زمانی» در ادامه افزود:: در این عصر شعر، شاعرانی از ایران و کشورهای روسیه، عراق، سوریه، بحرین، یمن، انگلیس، لبنان، پاکستان و افغانستان شعر می‌خوانند. این برنامه هم‌زمان از سایت الاربعین و پیام‌رسان‌های مرتبط با آن پخش خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در اربعین حسینی همواره شاهد مشارکت گسترده و همدلی هنرمندان و شاعران جهان اسلام بوده‌ایم، افزود: برگزاری این‌گونه عصر شعرهای مجازی می‌تواند ضمن ایجاد همدلی و وحدت میان شاعران جهان اسلام، زمینه را برای گسترش معارف علوی و نیز آموزه‌های مهم آن فراهم آورد.

 

به گفته دبیر شعر و ادب کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در این محفل اشعاری با موضوع شخصیت والای حضرت امیرالمؤمنین (ع)، حضرت سیدالشهدا (ع)، راهپیمایی بزرگ اربعین به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و آذری قرائت خواهد شد.