به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، این عملیات به شکل همزمان و موازی انجام گرفته و همزمان با خریداری املاک مجاور حرم مطهر، عملیات تخریب و آوار برداری املاکی که پیش از این از مالکان خریداری گردیده در جریان است. 
اقدامات آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام در چارچوب طرح توسعه حرم مطهر و به منظور فراهم نمودن فضای کافی برای زائران بالاخص در ایام زیارتهای میلیونی صورت می گیرد. 
از ابتدای سال میلادی جاری دهها ملک خریداری و عملیات تخریب املاک آزادشده در سال گذشته آغاز گردیده است. این عملیات بالاخص در خیابان باب القبله در جریان بوده و بخش اعظم این املاک را هتلها تشکیل می دهند. لازم بذکر است فرآیند تخریب این املاک با توجه به مجاورت با سایر املاک که تا کنون خریداری نشده اند و همچنین قرار داشتن در مسیر رفت و آمد عابران پیاده، نیاز به دقت کافی دارد. 
در پایان خاطر نشان می کند خرید املاک و ساختمانها از مالکان طبق دستور مرجعیت دینی در نجف اشرف با کسب رضایت مالکان و بدون اعمال قدرت و فشار صورت گرفته و تمامی مالکان پس از فروش املاک خود از مهلت اضافی جهت فروش اجناس خود برخوردار می باشند. 
بر اساس مصوبه شماره 315 هیات وزیران عراق مصوب سال 2009، تمامی کسانی که اقدام به فروش املاک خود به عتبات مقدسه می نمایند از معافیت مالی برخوردار خواهند شد. 

 


به نقل از الکفیل