به گزارش کرب و بلا،  دومین جلسه هماهنگی و رفع موانع برای عملیاتی شدن سامانه جامع اربعین، با حضور سخنگوی ستاد اربعین حسینی، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) و دبیران کمیته امنیتی انتظامی، کمیته مشارکت مردمی و اسکان و تغذیه و کمیته فناوری اطلاعات  در دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین حسینی وزارت کشور برگزار شد.

 

در این جلسه که نمایندگانی از معاونت فاوا، پلیس اطلاعات و معاونت عملیات نیروی انتظامی، معاونت فناوری اطلاعات وزارت کشور و ستاد مواکب اربعین نیز حضور داشتند، پیرامون فرآیند تکمیل سامانه جامع اربعین تا قبل از اربعین سال جاری به منظور مدیریت بهتر مراسم اربعین حسینی و ارائه خدمات به زائران بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

 

در خاتمه این جلسه مقرر شد با همکاری و تعامل موجود امکان اتصال سامانه‌های ملی به سامانه جامع اربعین توسط خود کمیته‌ها و با محوریت کمیته فناوری اطلاعات اربعین با رویکرد همپوشانی اطلاعاتی در دستور کار تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد.

 

با فعال شدن این سامانه امکان رصد کلیه مراحل ثبت‌نام زائر، خروج از ایران و بازگشت به کشور و خدمات موردنیاز و متناسب با حضور زائران به طور متمرکز در این سامانه جامع با نام اختصاری «سجا» عملیاتی و فراهم شود.