به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، آستان مقدس عباسی در قالب برنامه های ایمانی خود اقدام به هماهنگی و پشتیبانی مراسم ایمانی در مناسبتهای مختلف و شبهای جمعه (مخصوص زیارت امام حسین علیه السلام) نموده است. 
اقدامات حرم مطهر عباسی در این مناسبتها با هدف فراهم نمودن فضای مناسب برای مومنان جهت بهره‌گیری حداکثر از فیوضات این اماکن مقدسه و سوق دادن دلهای اهل ایمان به سمت تعالیم دین مبین اسلام و اقتدا به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می باشد. 
در همین راستا قسمتهای مختلف حرم مطهر اعم از خدماتی و غیره تمامی تلاش و امکانات خود را جهت تامین راحتی و مایحتاج زائران بکار می بندند. 
از جمله خدمات ارائه شده به زائران می توان به تامین کتب دعا و زیارت، وسایل ایاب و ذهاب، آب آشامیدنی مورد نیاز بالاخص در ایام تابستان اشاره نمود.
در همین راستا قسمت حراست حرم مطهر اقدام به برنامه ریزی برای تامین امنیت زائران در ایام زیارتی بر اساس شرایط موجود نموده و اقدام به توزیع نیروهای گشتی پیاده در اطراف حرم مطهر و استقرار پستهای ایست و بازرسی می نماید.
آمارهای موجود بطور میانگین از ورود بیش از نیم میلیون زائر به شهر مقدس کربلا طی روزهای پنجشنبه و جمعه در طول سال حکایت دارند. 
لازم به ذکر است شهرمقدس کربلا هر سال شاهد برپائی مراسم زیارتهای میلیونی است. علاوه بر این شهر کربلا هر روز شاهد ورود بیش از 10 هزار زائر به این شهر می باشد. آمارهای نیمه رسمی تعداد زائرانی را که در طی سال به شهر کربلا مشرف می شوند 60 میلیون زائر اعلام نموده اند. 

 


به نقل از الکفیل