به گزارش کرب و بلا، «یوسف افضلی» با اعلام این خبر گفت: از ابتدای پویش مقابله با کرونا تا کنون بیش از 4 هزارو 390 خادم خواهر و 127 هزار خادم برادر از موکب‌های اربعینی و جمع خیرین حرم‌ ساز در 24 استان در زمینه تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی مناطق و معابر فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی مرتبط با ستاد بازسازی عتبات برخاسته از مردم و برای مردم هستند افزود: هم اکنون تلاش جهادی و مردمی موکب‌ها و خیرین حرم ‌ساز زیر نظر ستاد بازسازی عتبات برای تهیه بسته‌های معیشتی و ارزاق برای خانواده‌های آسیب دیده از شرایط کرونا ادامه دارد تا در روز‌های ماه مبارک رمضان نیز کار توزیع اقلام شامل برنج، مرغ، گوشت، ماکارونی، روغن، حبوبات و... متوقف نشود.

 

به گفته افضلی در حال حاضر230 کارگاه تولید ماسک و 59 کارگاه در زمینه تولید مواد ضدعفونی و دستکش و... توسط موکب‌ها و خیرین حرم‌ ساز راه‌ اندازی و در حال فعالیت است که تا کنون موفق به تولید و توزیع نزدیک به 14 میلیون ماسک، یک میلیون و 800 هزار دستکش، 2 میلیون 600 هزار البسه پزشکی و 2 میلیون 600 هزار لیتر ژل و مایع ضد عفونی شده‌اند.

 

افضلی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات تشکلی غیردولتی است افزود: خواستگاه مردمی و خدمات ماندگار ستاد برای ایجاد رفاه حال زائران و محبان اهل بیت (ع) در عتبات مقدسه و برپایی کنگره عظیم اربعین حسینی سبب شد تا این مجموعه از یک سازمان مهندسی و عمرانی صرف که متکی به کمک‌های داوطلبانه خیرین است به تشکلی خدمات رسان در بحران‌ها مانند زلزله، سیل و سایر مواقع ضروری تبدیل شود.

 

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: تجربه چندین ساله ستاد بازسازی عتبات عالیات در ساماندهی کمک‌های مردمی و راه‌اندازی مراکز خدماتی مانند مکان‌های اسکان و تغذیه و آشپزخانه‌های طبخ غذا در قالب موکب‌های اربعین سبب شده تا این مجموعه به یک نیروی مردمی واکنش سریع در مواجهه با بحران‌ها تبدیل شود.