به گزارش «کرب و بلا» پژوهش‌نامه «معارف حسینی» به عنوان نخستین فصلنامه تخصصی امام حسین (ع) در شماره هفدهم خود موضوعاتی همچون اهمیت سوگواری سیدالشهدا (ع)، تاریخ‌نگاری عاشورا و خصوصیات جامعه مهدوی در کلام امام حسین (ع) را مورد بررسی قرار داده است.

 

در این شماره از پژوهش‌نامه هشت عنوان مقاله به چاپ رسیده است که عبارت‌اند از: تحلیل اقتباس‌های قرآنی خطبه حضرت زینب (س) در شهر شام اثر مشترک «محمد رنجبر حسینی» و «مریم اسلامی پور»، تأملی به دستاورد‌های ایثار حسینی در دو شعر عاشورایی از سید عباس شبّر و خوشدل تهرانی نوشته «فرشته صفاری» و بیانات امام حسین (ع) درباره مهدویت و ظهور به قلم «آزاده ابراهیمی فخاری».

 

واکاوی تاریخ‌نگاری عاشورا و عوامل رونق آن در قرن چهارم (ه.ق) نوشته «حسین پوراحمدی» و «سینا میر شاهی»، سوگواری و گریستن بر مصائب سیدالشهدا (ع) از نگاه وهابیت و شیعه کار مشترک «آرش وجود» و «غلامرضا ابراهیم‌زاده رجایی» و آسیب‌شناسی عزاداری عاشورا در کلام امام خمینی (ره)، شهید مطهری (ره) و مقام معظم رهبری به قلم «علی میر» و «سیامک بهاروند» از دیگر عناوینی است که در هفدهمین شماره پژوهش‌نامه معارف حسینی منتشر شده است.

 

در دیگر صفحات این فصلنامه تخصصی علاوه بر معرفی کتاب، نکته‌هایی در باب معارف حسینی به قلم «محمدحسین مردانی نوکنده» مدیرمسئول فصلنامه به نگارش درآمده است.

 

فصلنامه علمی- تخصصی معارف حسینی به سردبیری «دکتر سید محمدکاظم طباطبایی» با دعوت از همه نویسندگان و پژوهشگران جهت نگارش مقاله پیرامون شخصیت و سبک زندگی امام حسین (ع)، تبیین تاریخی و تحلیلی نهضت عاشورا و حماسه کربلا، تحلیل روزآمد نهضت عاشورا، ادب و هنر عاشورایی و دیگر موضوعات مرتبط سعی در ترویج و گسترش فرهنگ حسینی دارد.

 

تاکنون هفده شماره از این پژوهش‌نامه تخصصی چاپ و منتشرشده است و عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران می‌توانند مجموعه کامل این نشریه را در وب‌سایت فصلنامه معارف حسینی به نشانی www.maarefehosseini.ir دریافت و مطالعه نمایند.