به گزارش «کرب و بلا» رئیس سازمان حج و زیارت از انجام مقدمات و برنامه‌ریزی های لازم برای اعزام زائران کشورمان به سفرهای زیارتی عتبات عالیات در عراق و سوریه بعد از فروکش کردن اپیدمی کرونا خبر داد.

 

«علیرضا رشیدیان» اظهار داشت: در این راستا پروتکل‌هایی با همکاری وزارت بهداشت و درمان و نیز هلال احمر آماده و از طریق وزارت امور خارجه برای اعلام، اطلاع و اقدام طرف‌های مقابل یعنی عراق و سوریه به مسئولین نهادهای ذیربط ارسال شده است.

 

وی در ادامه افزود: در قالب این پروتکل‌ها مسافران از نظر سلامتی غربالگری شده و در صورت داشتن شرایط لازم، کارت صحت و سلامت دریافت می‌کنند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه معیارهای غربالگری و ارزیابی سلامت زائران بر اساس شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی در موضوع بیماری‌های واگیردار می‌باشد، گفت: علاوه بر آن دستورالعملی نیز برای فرآیند خدمات دهی به زائران مان در بعد داخلی تهیه شده که در صورت فراهم شدن زمینه اعزام زائران و بهبود شرایط اپیدمی این ویروس به منظور حفظ سلامت مسافران و زائران از ابعاد مختلف در طول این سفر برنامه‌ریزی هایی شده است که همه مراحل از زمان ورود زائران به سیستم، انجام معاینات لازم، اقدامات ضروری حین اعزام، حتی توجه جدی به مباحث حمل و نقل، اقامت، تغذیه، تدارکات و نیز زیارت آنان را در بر می‌گیرد.