به گزارش «کرب و بلا» اعضا و داوطلبان سازمان مردم‌نهاد «حسین کیست؟» قصد دارند در قالب کمپین «چهل همسایه» جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا اقلام مورد نیاز بهداشتی از جمله 7200 ماسک جراحی را به صورت رایگان در اختیار چند بیمارستان ایالت فلوریدای آمریکا قرار دهند.

 

1-25-1_(2).jpg

 

همچنین اعضای این سازمان در «مومباسا» دومین شهر پرجمعیت کنیا، با الهام از فداکاری و بخشندگی امام حسین (ع) با تهیه اقلام غذایی و ضد عفونی کننده در ایام مبارزه با ویروس کرونا به کمک 400 خانواده نیازمندان شتافتند.

 

1-25-2_(2).jpg

 

سازمان مردم‌نهاد حسین کیست؟ با عنوان بین‌المللی " WHO IS HUSSAIN " در سال 2012 به همت تعدادی از جوانان لندنی و با هدف معرفی جهانی امام حسین (ع) شروع به کار کرد؛ اما خیلی زود به سراسر جهان رسید. اعضای این سازمان سعی دارند تا با اجرای برنامه‌های متنوع مردمی ــ مانند اطعام بی‌خانمان‌ها، رسیدگی به ایتام، اهداء خون، امور خیریه، کمک به قربانیان حوادث طبیعی، تبلیغات خلاقانه و... ــ مردم جهان را با امام حسین (ع) و قیام عاشورا آشنا کنند.

 

اکنون گروه‌هایی که با این سازمان مرتبط هستند یا از آن الگو گرفته‌اند، در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران، آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، نروژ، استرالیا، نیجریه، کویت، لبنان، هند و پاکستان در حال فعالیت هستند