به گزارش «کرب و بلا» اعزام زائران به سوریه که به دنبال خروج نیروهای داعش و برقراری امنیت از حدود سه ماه گذشته برقرار شده بود، با توجه به حملات نظامیان ترکیه و شرایط فعلی این کشور و نیز جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف شد.

 

نخستین کاروان زائران ایرانی اواخر آذرماه سال جاری برای زیارت حرم حضرت زینب (س) عازم دمشق شد و پس از آن با توجه به برخی محدودیت‌ها این سفرها تنها دو روز در هفته انجام‌ می‌شد.

 

اکنون با گذشت کمتر از 3 ماه از برقراری سفر به سوریه برای زائران ایرانی، با توجه به اوضاع کنونی این کشور و نیز شیوع بیماری کرونا، این سفرها تا پایان سال جاری صورت نمی‌گیرد.

 

علاوه بر این برخی از زائران که برای زیارت حرم حضرت زینب (س) نام‌نویسی کرده بودند، با وجود پرداخت هزینه اعزام، مشرف نخواهند شد. البته زائرانی که در سوریه حضور دارند طبق برنامه قبلی به کشور بازمی‌گردند.

 

توقف سفر به سوریه تا پایان امسال در حالی اتفاق می‌افتد که قرار بود سفر تلفیقی عتبات، سوریه نیز راه‌اندازی شود، اما اکنون با توجه به اینکه سفر به عتبات نیز از اول اسفندماه متوقف شده است، به نظر می‌رسد سفر تلفیقی عتبات و سوریه نیز فعلاً راه‌اندازی نشود.