به گزارش «کرب و بلا» مسئول واحد پزشکی آستان مقدس حضرت عباس (ع) با اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در برخی کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای مجاور و به منظور حفظ سلامت زائران و کارکنان که در اولویت قرار دارد، مجموعه‌ای‌ از اقدامات پزشکی پیشگیرانه اتخاذ شده است که در صورت بروز این بیماری در عراق به جلوگیری از شیوع آن کمک می‌کند.

 

«اسامه عبدالحسن کاظم» تصریح کرد: یکی از این اقدامات، اهتمام به روش‌های بهداشت عمومی به‌ویژه در بخش‌های مهمانسرا، خدمات، روابط عمومی و بخش حفاظت است که با زائران در تماس مستقیم هستند.

 

بر اساس اعلام مسئول این آستان مقدس، علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، برنامه‌های درمانی و کارگاه‌های آموزشی برای شناسایی این بیماری و روش‌های مقابله با آن نیز در نظر گرفته شده است.

 

درب‌های حرم مطهر در حال حاضر بر روی زائران باز است و خادمان این آستان مقدس با ضدعفونی کردن و توصیه زائران به رعایت موارد بهداشتی امکان تردد در حرم حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) را فراهم نموده‌اند.

 

این در حالی است که درب‌های حرم مطهر امام علی (ع) به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و مبارزه با شیوع ویروس کرونا از شب گذشته بسته شده است.

 

همچنین در دیگر اماکن مقدسه از جمله حرم مطهر رضوی و حرم مطهر حضرت معصومه (س) تدابیر ویژه جهت حفظ سلامت زائران و مجاوران و جلوگیری از گسترش موج این بیماری توسط تولیت این اماکن متبرکه صورت گرفته است.