به گزارش «کرب و بلا» بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، اعزام زمینی زائران ایرانی به اماکن مقدسه عتبات عالیات از 26 بهمن ماه آغاز می شود و متقاضیان از استان‌های مختلف کشور ازجمله تهران، قم، قزوین، گیلان، اصفهان، اردبیل، مازندران، آذربایجان شرقی، اراک، کرمانشاه، کردستان ارومیه می‌توانند در قالب 50 کاروان‌ در نظر گرفته شده در زمان‌های پیشنهادی برای سفر به عتبات نام‌نویسی کنند.

 

این دوره اعزام تا 21 اسفندماه ادامه خواهد داشت و پس از این زمان با توجه به آغاز سفرهای نوروزی، تعداد کاروان‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

 

مدت زمان اقامت تمام کاروان‌های عتبات سازمان حج و زیارت هفت‌روزه است و زائران 3 روز در نجف، 3 روز در کربلا و یک روز در کاظمین اقامت دارند و زیارت دوره حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا نیز برای این کاروان‌ها پیش‌بینی شده است.

 

یادآور می‌شود در کنار سفرهای زمینی به عتبات، سفر هوایی نیز همچنان در حال انجام است و طبق ماه‌های گذشته به صورت محدود صورت می‌گیرد، به طوری که با وجود برقراری اعزام‌های زمینی به عتبات، سفرهای هوایی هنوز از تعداد محدودی استان‌ها همچون تهران، قم، اصفهان، خراسان رضوی و البرز انجام می‌شود.