به گزارش «کرب و بلا» به دنبال بالا گرفتن ناآرامی‌ها در شهرهای مختلف عراق از جمله نجف و کربلا، سفر زمینی زائران ایرانی به اماکن مقدسه عتبات عالیات متوقف شد و پس از وقفه یک‌ماهه امکان سفر زائران مجدداً از سر گرفته شد که اعزام زائران تنها از طریق سفر هوایی امکان‌پذیر گشت.

 

پس از جلسه اخیر شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری به نظر می‌رسد هفته‌های آینده برنامه‌ریزی‌ها به منظور ازسرگیری اعزام زائران به عتبات به صورت زمینی انجام و سفر زمینی به عتبات برقرار شود.

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات در جلسه شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد: برای اعزام زائران ایرانی به مشاهد مشرفه کشور عراق به صورت زمینی جای نگرانی وجود ندارد.

 

«حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی» البته تاکید کرد: مرجع تصمیم گیر در این خصوص شورای عالی امنیت ملی است که پس از موافقت این شورا، روند اعزام زمینی زائران آغاز خواهد شد.

 

«علیرضا رشیدیان» رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به استمرار پروازهای هوایی زائران ایرانی به عتبات عالیات تصریح کرد: مسئولان عراقی برای از سرگیری اعزام زمینی زائران ایرانی به عتبات آمادگی دارند و در انتظار اعلام نظر شورای عالی امنیت ملی هستیم.

 

این در حالی است که طبق اعلام سازمان حج و زیارت، پیش ثبت‌نام سفر نوروزی به عتبات عالیات از 16 بهمن‌ماه آغاز شده و در حال حاضر مشتاقان زیارت تنها از طریق سفر هوایی عازم کشور عراق می‌شوند.