به گزارش «کرب و بلا» رواق ام‌البنین (س)  یکی از چهار رواق مشرف به ضریح مطهر حضرت عباس (ع) است که با تلاش کادر هنری و مهندسی وابسته به بخش تعمیر و نگهداری حرم مطهر ابوالفضل العباس (ع) پس از ماه‌ها کار فنی و هنری اکنون مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

 

مهندس «سمیر عباس» در تشریح اقدامات صورت گرفته در این رواق گفت: «این اقدامات شامل برداشتن آیینه‌های آسیب‌دیده از دیوارها و مرمت آن‌ها با مواد شیمایی خاص ساختمانی برای اطمینان از دوام و استحکام آن‌هاست و این به وسیله به کارگیری مواد بسیاری است از جمله دو ماده کراوت و سیکادور. در ادامه‌ این اقدامات ، مرحله کار بر دیوارها و ساخت سازه‌های گچی تقویت شده با ضخامت 1.5 سانتی‌متر و کار قوس و ساختارها و تحکیم آن‌ها با آهن است.

 

ساخت قاب‌های روشنایی و اشکال هندسی و طراحی مرزهای آینه‌ها با نصب قسمت‌هایی از برش‌های هنری آینه با رنگ‌ها و نقوش هنری بخش دیگری از این طرح است.

 

وی در ادامه افزود: علاوه بر افزایش زیبایی و روحانیت این مکان از طریق بازتاب ها و رنگ‌های خاص، تقویت سطح سقف و محافظت از شکل قدیم آینه‌ها و دیوارهای داخلی حرم هدف انجام این طرح است.

 

شایان ذکر است کارگاه مخصوص واحد آینه‌کاری و حکاکی، انجام فرایند آینه‌کاری در داخل و خارج از حرم مطهر و ترکیب، حکاکی و نگهداری به روش‌های هنری توسط هنرمندان و کارکنان عراقی را بر عهده دارد.