«حسین ذوالفقاری» در تشریح مباحث مطرح‌شده درجلسه شورای اربعین حسینی، به راه‌اندازی مرکز مطالعات اربعین در یکی از دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: اهمیت موضوع تحقیق و پژوهش در حوزه اربعین و لزوم انجام مطالعات عمیق در این حوزه از عواملی راه‌اندازی این مرکز بوده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از طرح ثبت رخداد اربعین در تقویم همه کشورهای جهان خبر داد و افزود: اجرای طرح مبدأ تا مبدأ در اربعین، تشکیل کمیته اندیشه ورزی و بانک ایده‌ها، تلاش برای برند سازی اربعین برای آزادیخواهان جهان و تلاش برای حفظ و تقویت ابعاد معنوی اربعین از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه پیشنهاد و بررسی شد.

وی در ادامه به اهمیت تقویت همگرایی و مردمی بودن اربعین در ساماندهی بهتر این مراسم اشاره کرد و گفت: در همین راستا پیشنهاد شد ساماندهی کاروان‌ها از شهرستان‌های مبدأ صورت گیرد و تلاش می‌کنیم امسال سفر زائران به مراسم پیاده‌روی اربعین را به صورت کاروانی برگزار کنیم تا خدمات بهتری به زائران ارائه شود.

 به گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی، هم‌زمان با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، همایش اربعینی‌ها برگزار خواهد شد و در این همایش ضمن گرامیداشت یاد سردار سلیمانی و خدمات ایشان؛ هماهنگی لازم برای اربعین سال آینده هم صورت خواهد گرفت.