به گزارش «کرب و بلا» «حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر فضیلت» با بیان این خبر گفت: این آثار در بخش‌های تک عکس حرفه‌ای، مجموعه عکس و تجربه (تلفن همراه) توسط یک هزار و 205 عکاس از ایران و بیش از 25 کشور جهان به دوازدهمین سوگواره ملی و پنجمین مسابقه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال مهر محرم ارسال شده است.

مراسم و آئین‌های عزاداری محرم در شهرها و روستاهای ایران اسلامی، نگاه‌های هنری نو و خلاقانه به واقعه عاشورا، راهپیمایی اربعین حسینی و نیز آیین‌های محرم در کشورهای جهان؛ محور آثار ارسالی به دبیرخانه سوگواره بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه نمایشگاه آثار منتخب بخش عکس از هشتم بهمن در مجتمع فرهنگی هنری «کومش» سمنان افتتاح می‌شود اظهار داشت: این نمایشگاه تا 17 بهمن آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

آیین اختتامیه سوگواره مهر محرم نیز با حضور مهمانان داخلی و خارجی نیز شانزدهم بهمن در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است سوگواره مهر محرم با همکاری موسسه و مجتمع دیجیتال «موج فرهنگ» و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از سال 87 با هدف همگرایی و هم‌افزایی ملی و بین‌المللی در حوزه تولید و نشر محتوای فرهنگی عاشورایی به ‌ویژه در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی آغاز بکار نموده و امسال دوازدهمین دوره ملی و پنجمین دوره بین‌المللی این سوگواره با دعوت از هنرمندان عکاس ایران و جهان برگزار شده است.