به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، «عبدالناصر حلمی»، در این باره گفت: مسجد امام حسین علیه السلام در قاهره باید بازگشایی شود، زیرا ادعای تبدیل شدن این مسجد به محل فعالیت شیعیان بی‌اساس است.
وی افزود: تلاش ما برای تماس با وزارت اوقاف مصر تاکنون بی‌نتیجه بوده است، و هیأت امنای مسجد امام حسین علیه السلام نیز از وزارت اوقاف خواسته که این مسجد را بازگشایی کند، اما تلاش آن‌ها نیز بی‌نتیجه مانده است.
حلمی درباره ادعای مسئولان مصری مبنی بر بستن مسجد امام حسین علیه السلام برای جلوگیری از بروز اختلاف بین شیعیان و اهل تسنن مصر گفت: شیعیان مصر اقلیت هستند و تعداد آنان بیش از چند هزار نفر نیست و آنان هیچ مشکلی ایجاد نکرده‌اند.
دبیرکل تجمع آل البیت علیهم السلام واتحادیه فرقه‌های صوفی مصر خاطرنشان کرد: پس از بستن مسجد امام حسین علیه السلام در قاهره برای جلوگیری از برگزاری مراسم عاشورای حسینی، اشیاء منسوب به پیامبر صلی الله علیه و آله که در این مسجد نگهداری می‌شد، به مکانی نامعلوم منتقل شده است.
وی همچنین، با درخواست از وزارت اوقاف برای مشخص‌کردن محل نگهداری چند شیء منسوب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اعلام کرد: این اشیاء دو ماه پیش به مکانی نامعلوم منتقل شد.
وی در پایان گفت: این اشیاء که در مسجد امام حسین علیه السلام بود، همراه کتابخانه در ایام عاشورای گذشته به مکانی نامعلوم منتقل شد.

 


به نقل از ایکنا