به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت- هیئتی از سفارت عراق متشکل از نماینده ویژه وزارت خارجه عراق برای امور اربعین، کاردار سفارت عراق در ایران و جمعی از اعضای کنسولی این سفارتخانه مهمان رییس سازمان حج و زیارت بودند.

در این دیدار صمیمانه طرفین بر گسترش همکاری های دوجانبه در خصوص تردد زایران تاکید کردند و راههای گسترش همکاری ها را مورد بررسی قرار دادند.

حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت در این دیدار دوستانه ضمن تقدیر از زحمات سفارت و دفاتر کنسولی عراق درصدور ویزای اربعین حسینی گفت: زمانی که کار و تلاش رنگ و بوی معنوی به خود می گیرد و با یک نوع عشق توام می شود با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و نمونه بارز این موضوع را در ایام اربعین در خدمت گذاری به زایران شاهد بوده ایم.

هییت_عراقی.jpg

وی افزود: امسال در ایام اربعین حسینی بیش از دو میلیون نفر در یک مقطع کوتاه از ایران عازم عتبات عالیات شدند که قطعا فراهم کردن مقدمات اعزام این جمعیت بیش از دو میلیون نفری کاری بسیار سنگین بود و زحمات همه دست اندرکاران به ویژه سفارت،کنسولگری ها و هیئت های کنسولی موقت و عملکرد شبانه روزی آنان نشاندهنده زحمات والای عزیزان و صرف انرژی در این مسیر بوده است.

به گفته محمدی، امسال با توجه به تلاش های صورت گرفته و همت دست اندرکاران ذیربط، تمامی برنامه ها جدی تر، روان تر، سریع تر و آرامتر از سالهای قبل انجام گرفت.

وی تاکید کرد: به طور قطع تمامی عزیزانی که در این مسیر زحمت کشیدند، پاداش و برکات نورانی تلاش های خود را از خداوند منان و حضرت امام حسین(ع) دریافت خواهند کرد.

رییس سازمان حج و زیارت به حرکت شورانگیز زایران در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این حرکت زیبا هرساله گسترده تر می شود که به همین سبب باید از تجارب گذشته برای هموارتر شدن ارایه خدمات به زایران در آینده استفاده کنیم.

محمدی تاکید کرد: به طور قطع باید به گسترده تر شدن جمعیت زایران در سالهای آینده دقت کنیم و با کمک یکدیگر اشکالات موجود را برطرف نماییم.

وی در ادامه به عملکرد سازمان حج و زیارت اشاره کرد و گفت: سازمان به عنوان متولی اعزام زایر به عتبات عالیات و حج، تلاش دارد که کار را برای مردم روان کند و قطعا شما نیز همین گام را برمی دارید.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین پیشنهاد کرد: برای تسهیل امور زایران، صدور روادید الکترونیکی یکی از راهکارهای مهم است. محمدی تصریح کرد: صدور روادید الکرونیکی موجب تسهیل عزیمت زایران عتبات عالیات خواهد شد و نمود این مهم نیز در ایام پرتردد به ویژه اربعین حسینی اثرگذار خواهد بود؛ البته این موضوع باید توسط دست اندرکاران ذیربط و وزارت خارجه عراق نیز بررسی شود.

وی در پایان از تلاش های دست اندرکاران و کاردار عراق در تهران و تمامی اعضای کنسولی ها تقدیر و تشکر کرد.  در ادامه این دیدار مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گزارش مفصلی در خصوص اقدامات صورت گرفته مانند صدور ویزا از سوی سفارت و دفاتر کنسولی عراق در ایران در ایام اربعین حسینی ارایه کرد.


نصیر نماینده ویژه وزارت خارجه عراق در امور اربعین نیز ضمن تشکر از دعوت سازمان حج و زیارت گفت: خداوند را بابت موفقیت ایجاد شده در ایام اربعین حسینی شاکر هستیم.

وی افزود: در ابتدای روند صدور روادید اربعین حسینی برخی افراد تاکید می کردند که موفقیتی ایجاد نمی شود و نمی توانیم این روند آغاز شده را به انتها برسانیم اما بنده معتقد بودم که فعالیتی که برای خداوند و اهل بیت باشد به نتیجه می انجامد و این برنامه ریزی ها نیز با همکاری طرفین و تلاش های شبانه روزی به موفقیت نایل آمد.

نماینده ویژه وزارت خارجه عراق با بیان اینکه تلاش دفاتر کنسولی صدور روادید و سفارتخانه به صورت شبانه روزی بود، تصریح کرد: خداوند را بابت موفقیت ایجاد شده شاکر هستیم و از همه دست اندرکاران و همراهان که همکاری لازم را با ما داشتند و شرایط لازم را فراهم کردند قدردانی می کنیم.

نصیر خاطرنشان کرد: معدود مشکلاتی در روزهای نخست فرآیند صدور روادید وجود داشت که خوشبختانه با همکاری طرفین این مشکلات نیز رفع و کارها روان شد.