به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا؛ مخاطبین ارجمند می‌توانند اخبار روزانه پیاده‌روی اربعین را در بخش اخبار اربعین و در خبر «همراه با زائرین اربعین» پیگیری کنند:

 

زمان صدور ویزای اربعین به 24 ساعت کاهش یافت

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی بسیاری از متقاضیان سفر پیاده‌روی اربعین سفر خود را آغاز کرده‌اند. با توجه به تأکید مسئولان مبنی بر داشتن ویزای عراق برای خروج از کشور، بیشتر زائران نیز به این نکات توجه داشته و پس از اخذ روادید عازم مرزها شده‌اند.

شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه صدور ویزای اربعین بر عهده سازمان حج و زیارت است، اظهار داشت: روزهای نخست هفته گذشته به دلیل خیل عظیم متقاضیان سفر اربعین، مشکلاتی در صدور ویزا داشتیم، به طوری که برخی از زائران از زمان صدور ویزا تا 72 ساعت و بیش از آن گلایه داشتند.

وی با بیان اینکه بیشتر زائران اربعین روزهای پایانی هفته گذشته به عراق سفر کردند، گفت: بسیاری از زائران از مرز زمینی خارج شدند، به طوری که بیش از 61 درصد از مرز مهران عبور کرده‌اند.

حیدری با اشاره به صدور ویزای اربعین خاطر نشان کرد: صدور ویزای اربعین تا حدی سرعت گرفته است که زائران در 24 ساعت می‌توانند ویزای خود در دریافت کرده و با برنامه‌ریزی و مدیریت زمان به این سفر معنوی مشرف شوند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه صدور روادید زائران اربعین تا ساعت 24 دوشنبه هفتم آبان‌ ماه ادامه دارد، گفت: ویزای زائران تا یک روز قبل از اربعین صادر می‌شود و با توجه به اینکه امکانات و موکب‌های اربعین تا سه روز پس از اربعین ادامه دارد و مهلت ویزا نیز تا 2 ماه است، زائران می‌توانند در زمان مناسب حتی پس از اربعین به عتبات و پیاده روی اربعین مشرف شوند.

 

نام‌نویسی 1.8 میلیون زائر اربعین در سامانه سماح

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به نام‌نویسی یک میلیون و 800 هزار زائر اربعین در سامانه سماح تا صبح امروز، گفت: ویزای یک میلیون و 780 هزار زائر اربعین یعنی بیش از 95 درصد زائران حسینی تاکنون صادر شده است

شهریار حیدری به خروج یک میلیون و 607 هزار و 879 نفر از زائران اربعین از کشور اشاره کرد و گفت: بیشتر زائران اربعین به صورت زمینی به سفر پیاده‌روی اربعین مشرف شده‌اند که 61 درصد از مرز مهران، 17 درصد از مرز شلمچه، 17 درصد از مرز چذابه از کشور خارج شدند.

وی با بیان اینکه 5 درصد از زائران اربعین حسینی به صورت هوایی وارد خاک عراق شدند، خاطر نشان کرد: زائران تا امشب می‌توانند برای نام‌نویسی در سامانه سماح اقدام کنند.