پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا: نخستین رویداد گردآوری روایت‌های راهپیمایی اربعین از منظر تربیت به همت بنیاد تربیتی حیات با همکاری شماری از مؤسسه‌های فعال در حوزه تعلیم و تربیت با عنوان «تربت و تربیت؛ مطالعات تربیتی پیاده‌روی اربعین» برگزار می‌‌شود. این رویداد در 9 محور به مطالعه ابعاد تربیتی پیاده‌روی اربعین می‌پردازد و در نخستین نوبت بر روایت تجربه‌های تربیتی در پیاده‌روی اربعین متمرکز است.

این 9 محور شامل تجربه‌های تربیتی در پیاده‌روی اربعین،‌ مطالعات تربیتی و روایت پیاده‌روی اربعین، فلسفه مطالعات تربیتی پیاده‌روی اربعین، روش‌های مطالعات تربیتی پیاده‌روی اربعین، چالش‌های مطالعات تربیتی پیاده‌روی اربعین، مطالعات تربیتی اربعین و ساحت‌های تربیت،‌ مطالعات تربیتی اربعین و تحول در علوم تربیتی،‌ رویکردها و نظریه‌های تربیتی و پیاده‌روی اربعین و، مفهوم‌پردازی تربیتی ناظر به پیاده‌روی اربعین است.

علاقه‌مندان و پژوهشگرانی که در پیاده‌روی عظیم اربعین اباعبدالله‌ الحسین (ع) حضور دارند می‌توانند روایت‌های خود را تا 30 آبان ماه جاری برای این رویداد بفرستند. نشست نهایی این رویداد با حضور صاحب‌نظران علوم تربیتی کشور با تجلیل از روایت‌های برتر دی ماه جاری برگزار می‌شود.
 

916.jpg

علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی و شرکت در این رویداد در پیام‌رسان بله با شناسه ArbaeenES_admin@ مراجعه کنند.

پیش از این کارگاه آموزشی «پژوهش روایی؛ ابزاری ممکن برای انتقال آورده‌های تربیتی» با تمرکز بر روایت‌پژوهی تربیتی پیاده‌روی اربعین با ارائه بهروز مهرام و نشست تخصصی «تأملات معناشناسانه درباره مطالعات اربعین؛ اول شخص پیاده» با حضور محمد مهدی فاطمی صدر در بنیاد حیات برگزار شده است.