به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا؛ مخاطبین ارجمند می‌توانند اخبار روزانه پیاده‌روی اربعین را در بخش اخبار اربعین و در خبر «همراه با زائرین اربعین» پیگیری کنند:

 

موکب‌های ایرانی در تمامی شهرهای مقدس عراق برپا شدند

حسن پلارک رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به آغاز فعالیت موکب‌های اربعین حسینی، اظهار داشت: برخی به عنوان زائر در ایام اربعین به عراق مشرف می‌شوند، اما برخی دیگر که امکان حضور در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی را ندارند، با اهدای نذورات، خود را با زائران اربعین همراه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در کشور 2 هزار و 100 موکب شناسنامه‌دار وجود دارد، به لزوم ساماندهی نذورات خیران برای پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین امسال اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای به منظور ساماندهی موکب‌های اربعین حسینی کرد که حدود 2 هزار موکب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین اعلام آمادگی کردند.

پلارک با بیان اینکه مردم عراق به عنوان میزبان اربعین حسینی امکان میزبانی میلیونی از زائران را ندارند، اظهار داشت: شاید سفر زائر عراقی یک روز قبل اربعین تا یک روز بعد از اربعین طول بکشد اما زائر ایرانی به صورت میانگین یک هفته به پیاده‌روی اربعین می‌رود، بنابراین باید برای پذیرایی از زائران غیر عراقی برنامه ریزی صحیحی لازم بود تا اسکان و تغذیه آن‌ها در این مدت مهیا شود.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به خدمت‌رسانی موکب‌های ایرانی اربعین، گفت: موکب‌های ایرانی در دو بخش پذیرایی و اسکان فعالیت می‌کنند. البته اقدامات این موکب‌ها تنها در خاک عراق نیست بلکه در مرزها و شهرهای مرزی نیز شاهد برپایی موکب‌هایی به منظور خدمت‌رسانی به زائران هستیم.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به برپایی موکب‌های ایرانی در تمامی شهرهای مقدس عراق، گفت: موکب‌های ایرانی نه تنها در نجف، کربلا و مسیر بین 2 این شهر، بلکه در کاظمین و سامرا نیز خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

وثیقه خروج دانشجویان دارای معافیت تحصیلی حذف شد

 رئیس اداره سرباز ستادکل نیروهای مسلح: برابر آخرین تدابیر اتخاذ شده وثیقه خروج دانشجویان سربازی نرفته برای شرکت در راهپیمایی اربعین حذف شد و دانشجویان می‌توانند از ضمانت ستاد عمره و عتبات عالیات برای سفر به عراق استفاده کنند.

 

تردد در محور «ایلام - مهران» برقرار شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام: همه محورهای استان باز است و مشکل تردد در مسیر «ایلام - مهران» نیز بر طرف شده و تردد در آن جریان دارد. با توجه به بارندگی‌های شب گذشته و بنا به ضرورت و جهت استفاده از تونل اربعین به‌منظور توزیع بار، تونل اربعین بازگشایی و مردم می‌توانند از مسیر «ایلام - اسلام‌آباد» تونل اربعین به سمت شهرستان ایوان حرکت کنند.

 

قطار قم - شلمچه به حرکت درآمد

رئیس هیات مدیره خدمات مسافرتی استان قم: در این ایام هر روز ساعت 15، گروهی از زائران اربعین حسینی از استان قم با قطار به شملچه منتقل و سپس با اتوبوس به کربلای مُعلا مشرف می شوند.

قطارهایی از تاریخ 9 تا 11 آبان ماه سال جاری برای برگشت زائران در نظر گرفته شده است.

 

دریافت ارز مسافری در خاک عراق از ساعت 8 تا 20 و تحویل در 51 نقطه:

به گفته مدیرکل مقررات و سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، ارز مسافربری در خاک عراق تحویل زائران می‌شود. وی گفت: ریال را مسافران بدون مراجعه حضوری به شعب از طریق اپلیکیشن پرداخت می‌کنند و ارز در 51 نقطه در داخل خاک عراق به زائران تحویل داده می‌شود. زائران حق انتخاب 50 هزار دینار و 100 هزار دینار را برای دریافت ارز دارند.

 

امسال بیش از 2 و نیم میلیون زائر ایرانی در حماسه اربعین حضور می‌یابند

رئیس قرارگاه فرهنگی، هنری اربعین حسینی در نشست خبری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حداقل بیش از 2 و نیم میلیون زائر از ایران در حماسه پیاده‌روی اربعین حضور یابند.

اوحدی گفت: همچنین بیش از 200 هزار زائر خارجی با ورود و گذر از ایران عازم کربلا خواهند شد که قرارگاه مردمی اربعین برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری برای این زوار تدارک دیده است.

 

این خبر به روز رسانی می‌شود...