به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا؛ مخاطبین ارجمند می‌توانند اخبار روزانه پیاده‌روی اربعین را در بخش اخبار اربعین و در خبر «همراه با زائرین اربعین» پیگیری کنند:

 

طرح ویژه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در ایام اربعین حسینی سال 97

ستاد اقامه نماز کشور طرح ویژه «ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در ایام اربعین حسینی سال 1397» را با همکاری و مشارکت وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان صدا و سیما، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جمعیت هلال احمر و وزارت نفت از 23 مهر ماه در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، کردستان، همدان، مرکزی، لرستان و قم آغاز کرد.
 

525.jpg

آماده‌سازی فضاهای اقامه نماز (مساجد، نمازخانه‌ها و ...) راه‌های مواصلاتی برای اقامه نماز زائرین اربعین حسینی از حیث (نظافت و رعایت بهداشت، امکانات گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات و اقلام مورد نیاز اقامه نماز مانند مهر، جانماز، کتب ادعیه و....)، ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی با موضوع نماز به زائرین اربعین حسینی، سرکشی و نظارت‌های لازم بر نحوه آماده‌سازی فضاهای اقامه نماز (مساجد، نمازخانه‌ها و ...) قبل و در ایام اربعین و پیگیری جهت رفع مشکلات احتمالی از برنامه‌ها و اهداف این طرح است.

بر پایه این گزارش سامانه پیامکی ستاد اقامه نماز کشور به شماره 1000017، سامانه پیامکی شورای اقامه نماز وزارت کشور به شماره 30007798، سامانه پیامکی شورای اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی به شماره 30007070 جهت انعکاس مشکلات مساجد و نمازخانه‌های بین راهی، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، مساجد یا نمازخانه‌های فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و ... در نظر گرفته شده است. همچنین ایجاد سامانه پاسخگویی به شماره 09627 شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران جهت انعکاس مشکلات نمازخانه‌های جایگاه‌های عرضه سوخت شهری و بین راهی از دیگر مفاد این طرح است.

 

مشکلات زائران اربعین برای تهیه ارز

در روزهای اخیر، تعداد زیادی از زائرین اربعین حسینی با مشکل تامین ارز مواجه شده‌اند. در این خصوص شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: با مذاکرات این ستاد با دولت عراق به منظور تأمین ارز زائران، مقرر شد مبالغی دینار در اختیار ایرانیان در شعب و باجه بانک‌های ملی و پارسیان در عراق و بانک تعاون اسلامی قرار گیرد. به بانک مرکزی نیز پیشنهاد دادیم تا در صورت امکان، دینار با قیمت بازار ثانویه در اختیار زائران قرار دهد. البته زائران می‌توانند به جای دینار، ارز رایج دیگری مثل یورو یا دلار تهیه کرده و در عراق آن را تبدیل کنند.

13970704000319_Test_PhotoN.JPG

در کربلا هم دفاتر حج و زیارت و کنسولگری‌ها، ارز در اختیار زائران اربعین قرار می‌دهند، اما بهتر است زائران مقداری دینار از کشور تهیه کرده و برای ایاب و ذهاب همراه داشته باشند؛ چرا که در صورت عدم تأمین ارز ثانویه برای زائران حسینی، به طور حتم در باجه‌ها و شعب عرضه‌کننده دینار، ازدحام جمعیتِ زائران خواستار خرید ارز، مانع از تسهیل در فرآیند تهیه آن خواهد شد. 

به گزارش کرب‌وبلا، هزینه ویزا، پوشش بیمه و خدمات درمانی 234 هزار و 875 تومان است که زائران بهتر است این هزینه را به صورت الکترونیکی در سامانه سماح پرداخت کنند. تا کنون بیش از یک میلیون زائر حسینی در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.

 

80 دستگاه اتوبوس از تبریز به مرز مهران اعزام می‌شود

مدیر عامل اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری تبریز از اعزام 80 دستگاه اتوبوس‌ این شرکت به مرز مهران برای ارائه خدمات در قالب ستاد اربعین خبر داد. فرخ جلالی اظهار داشت: در راستای رفاه و تسهیل در تردد زائرین اربعین حسینی در مرز مهران، کاروان اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تبریز به شهر مرزی مهران اعزام خواهند شد.

 وی افزود: 80 دستگاه اتوبوس جهت خدمات دهی به زائرین محترم در اربعین حسینی (ع) به مرز مهران اعزام خواهند شد که مهم‌ترین اولویت ما رفاه و آرامش زائرین حسینی است و بر همین اساس تمهیدات لازم انجام گرفته تا ناوگان اعزامی کار جابجایی زائران اربعین حسینی را به نحو مطلوب و با افتخار انجام دهند.

 

نام‌نویسی یک میلیون و 300 هزار زائر اربعین در سامانه سماح تا امروز

شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه تمامی زائران اربعین باید در سامانه سماح نام‌نویسی کنند، اظهار داشت: تا صبح امروز یک میلیون و 300 هزار نفر برای حضور در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح نام‌نویسی کردند.

وی از تلاش برای تسریع صدور روادید زائران خبر داد و افزود: تا کنون یک میلیون و 120 هزار نفر نیز روادید دریافت کردند که امیدواریم روادید سایر زائران اربعین نیز به زودی صادر شده و به زائران تحویل داده شود. حیدری با اشاره به افزایش تقاضای زائران در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: زائران برای تسریع در صدور ویزا، نام‌نویسی در سامانه سماح را عقب نیندازند.

 

فروش 100 هزار دینار به زائران اربعین با نرخ 96 ریال

بنابر تهمیدات اندیشیده شده در بانک مرکزی، زائران اربعین حسینی می توانند مبلغ یکصد هزار دینار عراق را از طریق ساز و کار طراحی شده در بانک ملی ایران خریداری و اسکناس دینار را در سه شهر عراق و سه نقطه مرزی (مجموعا پنجاه نقطه) تحویل گیرند.

به گزارش کرب‌وبلا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای تسهیل زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین حسینی،  زائران می‌توانند از طریق بانک ملی ایران مبلغ یکصد هزار دینار عراق را با نرخ هر دینار 96 ریال و با پرداخت معادل ریالی آن خریداری کنند و اسکناس دینار را در نقاط مشخص شده شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و همچنین سه نقطه مرزیِ مقابل مرزهای مهران، چزابه و شلمچه (در داخل کشور عراق) تحویل گیرند.

2218.jpg

بر همین اساس ضمن تاکید بر اینکه نیاز به مراجعه حضوری به هیچ یک از شعب بانک ملی نیست، تصریح می‌شود زائران می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاعاتی بانک ملی ایران به آدرس WWW.BMI.IR از آخرین جزئیات و شیوه اجرایی موضوع اطلاعات لازم را کسب کنند.

 

آمادگی برای اسکان اضطراری زائران

احمد کرمی (معاون امور عمرانی استاندار ایلام) صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمهیدات لازم در خصوص بارش باران طی ایام اربعین در استان ایلام اندیشیده شده و تمامی امکانات در این زمینه برای اسکان اضطراری فراهم شده است.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام در ادامه گفت: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان ایلام با توجه به در پیش بودن بارش‌ها در روز‌های آتی تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات به ز ائران در دستور کار قرار داده‌اند.

کرمی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: با توجه به شرایط جوی، بارش باران، سردی هوا، زائران البسه گرم، و تجهیزات خودرویی متناسب با شرایط جوی و لغزندگی و مه‌آلود بودن جاده را در سفر مد نظر داشته باشند.

 

ظرفیت پارکینگ بزرگ "برکت" مهران تکمیل شد

سرهنگ محسن ناصری اظهار داشت: با افزایش تردد خودروهای شخصی زائران اربعین حسینی ورودی به شهر مهران پارکینگ بزرگ «برکت» تکمیل ظرفیت شده است و جایی برای پارک جدیدالورود ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: زائران اربعین حسینی که خودرو همراه دارند جهت پارک خودرو خود به سایر پارکینگ‌های پیش‌بینی شده در اطراف شهر مهران مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: کلیه پارکینگ‌داران صلاحیت لازم را احراز و امنیت خودرو پارک شده توسط پارکینگ‌دار تضمین شده است و زائران ضمن اخذ رسید از پارکینگ مربوطه خودرو خود را پارک کنند.

به گزارش کرب‌وبلا پارکینگ بزرگ اربعین با وسعت 200 هکتار مساحت به علت حضور بی‌شمار زائران اربعین تکمیل ظرفیت شده است و در کلیه پارکینگ‌های پیش‌بینی شده امکانات انتقال زائران به پایانه مرزی مهیا است.

 

بسته ترکیبی مکالمه، پیامک و اینترنت برای زائران اربعین معرفی شد

 اپراتور اول ارتباطی بعد از اعلام کاهش تعرفه رومینگ زائران در ایام اربعین، امروز خبر از بسته ترکیبی (مکالمه، پیامک و دیتا) و بسته‌های دیتای رومینگ بین‌الملل هشت روزه ویژه این ایام داد.

بسته ترکیبی ارائه شده به مبلغ 100 هزار تومان شامل 20 دقیقه مکالمه با ایران، 20 دقیقه مکالمه داخلی، 20 عدد پیامک و 100 مگابایت دیتا است. بسته‌های اینترنت همراه نیز در چهار حجم 50 مگابایت (هشت هزار تومان)، 100 مگابایت (14 هزار تومان)، 200 مگابایت (27 هزار تومان) و 400 مگابایت (48 هزار تومان) قابل خریداری است.

بر اساس اطلاع‌رسانی انجام شده، بسته‌های خریداری شده پس از پرداخت مبلغ، فعال و محاسبه مصرف حجم بسته به محض ورود به کشور عراق و اقدام به استفاده از تلفن همراه، آغاز می‌شود؛ از آن جایی که مدت زمان استفاده از بسته هشت روز بوده و این زمان از تاریخ خرید بسته شروع خواهد شد، توصیه شده مشترکین بسته را در آخرین روز خروج خود از ایران خریداری کنند. مشترکین می توانند برای بررسی باقیمانده اعتبار بسته ‌ها کد دستوری *1*630# را شماره‌گیری و در صورت پایان حجم بسته خریداری شده، بسته دیگری خریداری کنند.

این خبر به روز رسانی می‌شود...