به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، محمد حسین ایرانپور، مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات اصفهان گفت:کتیبه قتلگاه امام حسین علیه السلام که سرتاسر بالای قتلگاه نصب می شود در ابعاد 4.25 متر در 80 سانتی‌متر در حال ساخت است که با توکل بر خدا و عنایات ائمه معصومین علیهم‌السلام تا یک ماه دیگر به پایان می رسد.

وی افزود: برای ساخت این کتیبه از هنرهای قلم زنی، میناکاری، طلاکاری و نجاری استفاده می شود و این کتیبه مزین به القاب سیدالشهدا علیه السلام مانند یا شهید مظلوم، یا غریب، یا مقتول و جمله الـسـلامُ عـلـى الـدمـاءِ الـسـائـلاتِ ... است.

ایرانپور افزود: قلمزنی درب باب الراس حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام در کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات اصفهان در حال انجام است که بانی ساخت آن مردم ساوه هستند. 

وی از ساخت ده درب حرم سامرا نیز خبر داد و افزود: این درب ها در کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات در اهواز توسط هنرمندان اصفهانی در حال ساخت است و 5 قلمزن اصفهانی بر روی آنها کار می کنند.

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات اصفهان در ادامه از ساخت درب باب القبله حرم موسی بن جعفر علیه السلام در ابعاد 3.40 در 3 متر خبر داد و افزود: برای ساخت این درب هنرمندان قلمزن و میناکار هنر خود را به نمایش گذاشته اند.
ایرانپور از ساخت کتیبه های ضریح امام موسی کاظم علیه السلام و امام جواد علیه السلام خبر داد و گفت: 138 کتیبه در حال ساخت است که با هنرهای مینا و طلاکاری تزیین شده است.
وی همچنین از ساخت درب ورودی حضرت مسلم نیز خبر داد و گفت: در سال های گذشته به همت هنرمندان، 23 درب حرم حضرت امیرالمومنین علیه السلام و سیدالشهدا علیه السلام به عتبات عالیات ارسال شد.
ایرانپور گفت: دشمنان همیشه در طول تاریخ تلاش کرده‌اند ارزش‌های دینی و مذهبی ما را کمرنگ و یا حذف کنند،‌اما به لطف خون پر برکت امام حسین علیه السلام ‌ایران همواره در طول تاریخ سرافراز بوده است و همیشه در مقابل دشمنان ایستاده است.

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات اصفهان گفت: هنرمندان در این کارگاه با خلوص نیت و عاشقانه با استفاده از ابزار هنر برای حفظ شعائر الهی و اسلامی تلاش می کنند چرا که معتقدند ائمه معصومین علیه السلام برای انتقال و تقویت آموزه های دینی و الهی از همه چیز خود گذشتند.

 


به نقل از شفقنا