به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا؛ مخاطبین ارجمند می‌توانند اخبار روزانه پیاده‌روی اربعین را در بخش اخبار اربعین و در خبر «همراه با زائرین اربعین» پیگیری کنند:

 

تدابیر لازم برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان علی مدقالچی در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری جلسات با انجمن‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل مسافر، نظارت بیشتر بر فعالیت شرکت‌های حمل و نقل مسافر، استفاده از ناوگان ایمن و مناسب برای جابه‌جایی مسافران و هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، از جمله اقدامات انجام شده برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای زائران است. 
 1136.jpg

وی گفت: سفرهای زائران اربعین حسینی از اول آبان تا 13 همین ماه ادامه خواهد داشت و نرخ کرایه با اتوبوس‌های 44 نفره، 80 هزار تومان، با اتوبوس‌های وی‌آی‌پی 32 نفره 110 هزار تومان و اتوبوس‌های 25 نفره وی‌آی‌پی به مرزهای عراق 140 هزار تومان است.

 

درخواست یاری ستاد استقبال زائران پاکستانی؛ پتو اولویت نیازهای ستاد

دبیر ستاد مردمی استقبال از زائران پاکستانی اربعین گفت: امسال حجم ورودی زائران پاکستانی اربعین حسینی به سیستان و بلوچستان بسیار بیشتر از سال‌های گذشته شده به نحوی که تنها در یک مرحله شب گذشته 5000 زائر پاکستانی وارد زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان شدند و امکانات مورد نیاز موجود جهت خدمت‌رسانی پاسخگوی نیاز همه این عزیزان نبود.

4412.jpg

دبیر ستاد مردمی استقبال از زائران پاکستانی اربعین ادامه داد: در همین راستا جهت خدمت‌رسانی با کمیت و کیفیت بهتر و بیشتر نیازمند کمک‌های مالی خیران و شهروندان عزیز در سراسر کشور هستیم. دبیر ستاد مردمی استقبال از زائران پاکستانی تاکید کرد: پتو و اقلامی مانند گوشت، برنج، روغن، رب گوجه و... نیز جزو ملزومات این ستاد برای خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) است.

 

ممنوعیت پرواز پهپاد و کواد کوپتر در کربلای معلی

به گزارش خبرنگار کرب‌‌وبلا به نقل از شبکه تلویزیونی الفرات، شورای استان کربلا در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین حسینی (ع) با حضور سرلشکر ستاد قیس المحمداوی فرمانده عملیات فرات میانه و سرتیپ احمد علی زوینی فرمانده پلیس کربلای معلی تصویب شد.

664.jpg

در این بیانیه آمده است: این طرح امنیتی پیشتر از سوی فرماندهان عالی امنیتی استان کربلا به منظور بررسی راه‌های بهترین حفاظت از زائران بررسی شده بود. این بیانیه افزود: طرح امنیتی همچنین به طور گسترده از سوی اعضای شورای استان کربلای معلی بررسی شد و وظایف نیروهای امنیتی در شهر به طور مفصل مطرح شد.این بیانیه تصریح کرد: بعد از تکمیل بحث و بررسی‌ها و نظرخواهی از فرمانده عملیات فرات میانه و فرمانده پلیس استان، شورای استان طرح امنیتی ویژه مراسم میلیونی اربعین را تصویب کرد.

بر اساس این بیانیه، طرح امنیتی به گونه‌ای بررسی شده است که سلامت زائران را تضمین و هر گونه خلاء یا اشتباه احتمالی سال‌های گذشته را برطرف کند. شورای استان کربلای معلی همچنین پرواز پهپادها و کواد کوپتر در جریان مراسم اربعین در این استان را ممنوع کرد و پرواز آن‌ها را تنها بعد از کسب موافقت از فرماندهی عملیات فرات میانه مجاز دانست. این شورا همچنین اعلام کرد که روز سه شنبه مصادف با 13 صفر در استان کربلای معلی تعطیل است و این تعطیلی تا پایان مراسم اربعین حسینی (ع) ادامه خواهد داشت.

 

مرزخسروی امسال در دسترس نیست

سفیر ایران در عراق گفت؛ با توجه به عدم آمادگی طرف عراقی برای تجهیز امنیتی مرز خسروی، امسال این مرز در دسترس زوار اربعین نخواهد بود.

 

صدور گذرنامه 72 ساعته شد:

به گفته سرهنگ صمدی، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی، زمان چاپ گذرنامه مشروط بر اینکه مدارک زائران فاقد نقص باشد از یک هفته به 72 ساعت کاهش پیدا کرده است. لازم به ذکر است که باید گذرنامه‌ها بیشتر از 6 ماه اعتبار داشته باشند تا زائران بتوانند ویزا بگیرند.

 

ثبت نام در سایت سماح از یک میلیون نفر گذشت:

بر اساس گزارش ستاد مرکزی اربعین، تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین از یک میلیون نفر فراتر رفت. بر اساس این گزارش، 5 شعبه و 40 باجه بانکی در عراق آماده خدمات رسانی به زائران ایرانی هستند.

بر اساس تمهیدات صورت گرفته برای اربعین امسال، تردد زائران از مرزهای مهران، چذابه و شلمچه خواهد بود و طرف عراقی با بازگشایی مرز خسروی موافقت نکرده است.

 

تکلیف ارز مسافری زائران اربعین:

در پی انتشار خبری به نقل از رئیس سازمان حج و زیارت مبنی بر پرداخت 100 دلار ارز مسافرتی در قالب دینار عراقی به مسافران اربعین، بانک مرکزی اعلام کرد هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

 

آغاز حرکت قطار ترکیبی قم - کربلا از 28 مهر

‌رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم گفت: قطار ترکیبی قم به کربلا از شنبه 28 مهر، به زائرین اربعین خدمات رسانی می کند؛ 7 رام قطار با ظرفیت هر رام 180 نفر برای مسیر رفت و سه رام قطار با همین ظرفیت برای برگشت تعیین شده است.وی خاطرنشان کرد: این قطار ترکیبی از 9 آبان ماه، با سه رام قطار نهم، دهم و یازدهم، زائران را به کشور باز می‌گرداند؛ مسیر رفت این قطار شامل قم، شلمچه، دیوانیه، طویریج، نجف بوده وسپس به کربلا منتهی می‌شود.

سید حسینی در رابطه با هزینه قطار ترکیبی قم - کربلا، گفت: هزینه مسیر رفت این قطار ترکیبی تا کربلا، 390 هزار تومان است اما زائرانی که متقاضی استفاده از این قطار در هر دو مسیر رفت و برگشت قم - کربلا هستند، باید مبلغ 765 تومان بپردازند.

وی تاکید کرد: فروش بلیط این قطار ترکیبی توسط 25 دفتر خدمات مسافربری در استان قم، امکان پذیر است؛ در حال حاضر امکان فروش اینترنتی بلیط قطار قم-کربلا وجود ندارد و احتمالا در سال‌های آینده این امکان نیز افزوده می‌شود.

 

130 برگ ویزای جعلی در مرز شلمچه کشف شد

مدیر قرارگاه اربعین حسینی در مرز شلمچه و معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: 130 برگ ویزای جعلی در مرز شلمچه کشف و ضبط شد. قدرت الله دهقان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در گذرگاه مرزی شلمچه اظهار داشت: ویزاهای جعلی از زائران انفرادی کشف شده ضمن اینکه زائرانی که ویزای آن‌ها کشف و ضبط شده به شهرهای خود برگشت داده شدند.
وی افزود: با افراد متخلف و مدیران کاروان‌هایی که از ویزای جعلی استفاده می‌کنند، برخورد قانونی می شود. معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: زائرانی که با استفاده از ویزای جعلی در خاک عراق دستگیر شوند باید مراحل قانونی بین المللی را طی کنند تا به کشور بازگردانده شوند. دهقان تصریح کرد: در استان خوزستان چندین نفر که اقدام به صدور روادید جعلی کرده بودند شناسایی شده و توسط نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

 

این خبر به روزرسانی می‌شود...