به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، پس از نامه‌ای که حجت الاسلام و المسلمین «راجا ناصر عباس جعفری» دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان به حیدرالعبادی فرستاد و در آن نامه نسبت به وضعیت زائرین پاکستانی که منتظر ویزای ورود به عراق برای شرکت در مراسم هستند، گلایه کرد، نخست وزیر عراق به سرعت به این نامه پاسخ داد و از طرف‌های مسئول به صورت شخصی درخواست کرد که به صورت فوری برای حل این مشکل تلاش کنند.

همچنین سید «شفقت حسین شیرازی» مسئول روابط بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان از حیدر العبادی برای پاسخش به نامه دبیرکل این حزب و تلاش و همکاری‌اش برای تسهیل امور زائرین پاکستانی اربعین تشکر کرد.

این در حالی است که مسئولان حزب وحدت مسلمین پاکستان طی روزهای گذشته با ارسال نامه‌ای به نخست وزیر عراق و انجام مصاحبه‌هایی از وضعیت صدور ویزا برای زائرین پاکستانی اربعین کلایه گردند.

شفقت شیرازی مسئول روابط بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان اعلام کرده بود که تعداد زائران پاکستانی که قصد شرکت در مراسم زیارت اربعین را کردند به بیش از 125 هزار زائر رسیده است و این افراد برای شرکت در این مراسم به ویزای عراق نیاز دارند.