به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به صدور ویزای اربعین از روز گذشته گفت: به دستور کاردار عراق در ایران، در 24 نقطه از کشور ویزای اربعین برای افرادی که در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند، صادر می‌شود.

هنوز تصمیمی برای نحوه پرداخت هزینه ویزا به دولت عراق نگرفتیم

وی با بیان اینکه امسال هزینه ویزای عراق 41 دلار تعیین شده است، افزود: دلار از چرخه مبادلات ارزی ایران و عراق در امر اربعین حذف شده است، بنابراین ما معادل 41 دلار را به عنوان هزینه ویزا به ارز دیگری مثل دینار و یورو به عراق پرداخت خواهیم کرد.

حیدری با اشاره به توافق بانک مرکزی مبنی بر پرداخت ارز ثانویه برای ویزای اربعین، خاطر نشان کرد: زائران اربعین هزینه ویزا را به ریال پرداخت می‌کنند و ما با همکاری بانک مرکزی معادل آن را طی حواله‌ای به حساب سفارت عراق واریز خواهیم کرد که هنوز تصمیم نهایی برای نحوه پرداخت آن اخذ نشده است.

پیشنهاد ایران برای کاهش هزینه حمل و نقل زائران اربعین در عراق

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تمام امکانات برای تردد زائران اربعین فراهم شده است، گفت: یکی از دغدغه‌های زائران هزینه‌ حمل و نقل در کشور عراق است که ما برای رفع این مشکل نیز پیشنهادهایی به کشور عراق به منظور کاهش هزینه‌های حمل و نقل از مرز تا شهرهای مقدس داده‌ایم که آن‌ها در لفظ این امر را پذیرفتند، اما با توجه به اینکه حمل و نقل در عراق خصوصی است باید منتظر نتایج نهایی باشیم.

حیدری با اشاره به پیشنهاد ایران مبنی بر در اختیار قرار دادن ناوگان حمل و نقل کشورمان در عراق به منظور رفاه بیشتر زائران و کاهش هزینه‌های آن‌ها، افزود: دولت عراق اعلام کرده که وسایل نقلیه به تعداد کافی در عراق وجود دارد، اما در صورت نیاز درخواست مکتوبی به ایران می‌دهیم تا از ناوگان حمل و نقل ایران نیز استفاده کنیم که ما تاکنون چنین درخواستی از سوی عراق نداشتیم.

به گزارش کرب‌وبلا، هشتم آبان‌ ماه اربعین حسینی است که موکب‌ها از 28 مهر ماه آغاز به کار می‌کنند و تا سه روز پس از اربعین حسینی در عراق خدمت‌رسانی می‌کنند.