به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، عدنان الاسدی، آمادگی دولت عراق برای همکاری‌های دوجانبه با هدف ایجاد زمینه های تردد آسان تر زیارتی را اعلام کرد.
در این دیدار، برای اولین بار به طور جدی موضوع تردد اتوبوس های ایرانی حامل زائران در عراق به بحث گذاشته شد. 
در دیدار عدنان الاسدی با حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر طرفین همچنین در خصوص انجام اقداماتی برای کاهش 15درصدی هزینه های سفرهای زیارتی در کنار افزایش حدود دو برابری اعزام زائران، تبادل نظر کردند. 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر هم ابراز امیدواری کرد که براساس توافق های اولیه، مساله تردد اتوبوسهای ایرانی در داخل عراق مورد توجه قرار گیرد و در آینده شاهد آن باشیم که اتوبوس های ایرانی در ادامه مسیر خود در عراق هم تردد کنند و متقابلا اتوبوس های عراقی بتوانند در داخل ایران تا مشهد مقدس حرکت کنند. 
وی در خصوص ایجاد امکانات و زیرساخت های مورد نیاز برای رفاه زائران نیز گفت که همکاری وزارت کشور در این زمینه ضروری است.
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، در جریان سفر به عراق که هدف آن حل مشکلات زائران، بویژه در ایام و مناسبت های خاص مانند اربعین حسینی و همچنین بررسی زمینه های سرمایه گذاری بر روی زیرساخت ها و امکانات رفاهی، اعلام شد، طی دو روز گذشته با نخست وزیر، کفیل ریاست جمهوری، وزیران گردشگری و حمل و نقل و نیز شخصیت های سیاسی و مذهبی همچون ابراهیم جعفری و عمار حکیم دیدارهای جداگانه داشته است.

 


به نقل از خبرگزاری عتبات