به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، به نقل از خبرآنلاین، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تصویری از گذرنامه شیخ‌ عباس قمی، عالم بزرگ دینی و مولف کتاب «مفاتیح الجنان» را منتشر کرد.

شیخ عباس قمی که 78 سال از درگذشتش می‌گذرد، افزون بر «مفاتیح الجنان» که حالا دهه‌هاست مهمان خانه ایرانی‌ها شده است، آثار برجسته دیگری نیز دارد که در این میان، «نَفَسُ‌المَهموم» اثری به زبان عربی درباره حضرت اباعبدالله‌الحسین است.

اخیرا نوادگان آن مرحوم، حسین و عباس محدث‌زاده، گذرنامه آن عالم بزرگ دینی را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هدیه کردند که حاوی عکسی از آن مرحوم است و تصویری جز آن‌چه تا امروز از او دیده‌ایم را ارائه می‌دهد. این گذرنامه در سال 1309 خورشیدی صادر شده است.

محدث قمی در سال 1254 خورشیدی (1294 قمری) در قم متولد شد. در بیست و دو سالگی به نجف رفت و شش سال آنجا ماند. پس از آن دوباره به ایران برگشت و مدتی را در مشهد ساکن شد. در سال 1300 خورشیدی به دعوت آیت‌الله عبدالکریم حایری یزدی، برای تدریس در حوزه علمیه به قم رفت و در بهمن 1319 خورشیدی (ذی‌الحجهٔ 1359 قمری) دعوت حق را لبیک گفت. مدفن این عالم و محقق بزرگ اسلامی در نجف عراق و در کنار حرم حضرت علی (ع) قرار دارد.

555.jpg