به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، شهریار حیدری با اشاره به اینکه زائران پیاده‌روی اربعین برای ورود به خاک عراق باید هر سال 41 دلار پرداخت می‌کردند، گفت: امسال بر اساس حذف دلار از مبادلات ارزی ایران و عراق، هزینه ویزا معادل دینار یا یورو محاسبه خواهد شد و زائران این مبلغ را بر مبنای ریال پرداخت می‌کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه تلاش ما کاهش هزینه زائران اربعین است، گفت: قیمت ویزای اربعین با نرخ ارز تعادلی که سامانه نیما اعلام می‌کند، مشخص می‌شود. 

مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه تلاش ما کاهش هزینه زائران اربعین است، افزود: قرار بود هزینه ویزای اربعین با ارز آزاد محاسبه شود که با توافقاتی که صورت گرفته است، مقرر شد تا قیمت ویزای اربعین با ارز تعادلی که سامانه نیما اعلام می‌کند، مشخص شود که در نهایت زائران با ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند مبلغ نهایی آن را که نوساناتی نیز دارد، پس از اعلام سازمان حج و زیارت پرداخت کنند.

سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر از کشورمان در پیاده‌روی میلیونی عاشقان حسینی در ایام اربعین شرکت کردند که امسال بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت تمامی زائران اربعین باید در سامانه سماح نام‌نویسی کنند.