به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، ارتش سوریه شبه‌نظامیانی را که طی ماه‌ها این حرم مطهر را به عنوان سنگر خود استفاده می‌کردند، از این مکان بیرون رانده است. با این وجود شبه‌نظامیان تکفیری با بی‌حرمتی به برخی بخش‌های حرم ساختمان اصلی را به آتش کشیدند.

حسین مرتضی مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه اظهار داشت: شهر "داریا" در ریف دمشق به خاطر وجود مرقد مطهر حضرت سکینه سلام الله علیها معروف است. اما کوچه‌ها و خیابانهای این شهر با آغاز جنگ در سوریه، شاهد شدیدترین درگیریها بوده است.
عناصر مسلح با ورود به مرقد مطهر حضرت سکینه سلام الله علیها خسارتهای بسیاری را به این مکان مقدس وارد کرده و آن را به پایگاه خود تبدیل کرده بودند.حسین مرتضی تأکید کرد، نیروهای ارتش سوریه در جریان پاکسازی شهر داریا، پس از عملیاتی ویژه به هدف بیرون راندن عناصر مسلح از این مکان مقدس، حلقه‌ای امنیتی را در اطراف حرم ایجاد کرد.
یکی از افسران ارتش سوریه تأکید کرد: ما در حال دفاع از خاک میهن خود و این اماکن مقدس هستیم. ما اکنون کاملا این مرقد و مناطق اطراف آن را تحت کنترل داریم و با هرگونه حمله گروه‌های تکفیری مقابله می‌کنیم.
مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه گفت: نیروهای ارتش سوریه پس از عبور از تونلها و کانالهای ایجاد شده در منازل، عناصر مسلح را دور زده و آنها را درون مرقد مطهر غافلگیر کردند. عناصر مسلح نیز پس از فرار به خارج از این مکان مقدس با نیروهای ارتش سوریه روبرو شدند.
حسین مرتضی اظهار داشت: طبقه پایینی مرقد مطهر حضرت سکینه سلام الله علیها به دست گروه‌های مسلح تخریب شده و خسارتهای بسیاری به محتویات آن وارد شده است. در این مکان مقدس بمبهای منفجر نشده باقی مانده است. عناصر مسلح برای کند کردن پیشروی نیروهای ارتش سوریه این بمبها را به سوی آنان پرتاب می کردند. به همین دلیل خسارتهای بسیاری به ساختمان این مکان مقدس وارد شد.
نیروهای ارتش سوریه پس از تحت کنترل گرفتن این منطقه و ساختمانهای راهبردی آن، عملیات خود را در این شهر ادامه می دهند. نیروهای ارتش تا مناطق اطراف شهر داریا پیشروی کرده اند.

 


به نقل از شیعه نیوز