به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، تازه‌ترین کتاب حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز هم‌زمان با آغاز ماه محرم با عنوان «نهضت حسینی در پرتو قرآن» از سوی مؤسسه درس‌هایی از قرآن منتشر شد.

مطالعه کتاب «نهضت حسینی در پرتو قرآن» که از آن با عنوان روضه‌ای قرآنی یاد می‌شود، برای فعالان فرهنگی و روحانیون توصیه می‌شود، زیرا تلاش شده است که از حوادث کربلا، نمونه‌هایی که با قرآن تطبیق منطقی دارد به دور از ذوقیات بیان شود.

در این کتاب به مباحثی نظیر شاخصه‌های قیام امام حسین (ع)، جلوه‌هاى قرآن در کربلا، شیوه‌های نهی از منکر، ارزیابی یاران، امام حسین در قرآن، یقین یاران امام حسین (ع)، تبعیض نژادی ممنوع، پیروی از شیطان، عامل سقوط انسان، نقش زنان در کربلا، سفارش‌های پیامبر در جنگ و ... اشاراتی شده است.

در بخشی از این کتاب درباره نماز امام حسین (ع) در روز عاشورا می‌خوانیم: امام حسین نه تنها خود نماز خواند، بلکه نمازهاى نمازگزاران را نماز کرد. در حدیث مى‌خوانیم: سه چیز موجب قبولى نماز است: حضور قلب، نماز نافله و تربت سیدالشهدا. امام حسین به خواهرش زینب فرمود: در نمازت مرا فراموش نکن و
برای من دعا کن. نماز باید در جامعه و علنى اقامه شود «اَقِیمُوا الصَّلاَه» و امام حسین (ع) با آنکه مى‌توانست در خیمه نماز بخواند و با اینکه نمازش شکسته بود، در مقابل جمعیت نماز بپا داشت.

هنگام اقامه نماز در ظهر عاشورا، حدود 30 تیر به سوى حضرت رها شد، یعنى در برابر هر کلمه از حمد و رکوع و سجده، تقریبا یک تیر به سوی امام پرتاپ شد. به راستى نماز چیست که عصر تاسوعا هنگامى که به سیدالشهدا اعلام حمله مى‌شود، حضرت طى چند نوبت گفت‌وگو جنگ را یک روز به تأخیر مى‌اندازند «أنّى اُحِبّ الصَّلاه» و مى‌فرمایند: من نماز را دوست دارم. بسیارى از ما نماز مى‌خوانیم، ولى چقدر نماز را دوست داریم؟

علاقه‌مندان برای دریافت این کتاب می‌توانند از لینک زیر اقدام کنند:

نهضت_حسینی_در_پرتو_قرآن.pdf