به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از مهر، بازدید عمومی از ضریح جدید مطهر امام حسین(علیه السلام) برای آخرین بار، از صبح سه شنبه در محل کارگاه ساخت ضریح در مدرسه معصومیه قم آغاز و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

ساخت ضریح جدید امام حسین(علیه السلام) پنج شنبه هفته گذشته و در آستانه میلاد با برکت امام رضا(علیه السلام) به اتمام رسید که طی مراسمی با حضور مسئولان ایرانی و عراقی رونمایی شد.

هیئت امناء ساخت ضریح مطهر امام حسین(علیه السلام) آخرین دیدار عمومی از ضریح مطهر را از روز سه شنبه 11 مهرماه تا 25 مهرماه اعلام کردند که در این مدت علاقمندان و ارادتمندان به سیدالشهداء از سراسر کشور می‌توانند با حضور در محل کارگاه ساخت ضریح امام حسین(علیه السلام) از آن بازدید کنند.

ساعات بازدید از ضریح مطهر امام حسین(علیه السلام) نیز هر روز صبح‌ها از ساعت 8 تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 16 تا 20 اعلام شده است.

یکی از زائران حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از آنجا که شب‌های چهارشنبه مردم از شهر‌های مختلف کشور برای زیارت حرم کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) و همچنین حضور در مسجد مقدس جمکران به قم سفر می‌کنند شایسته است که مسئولان کارگاه ضریح امام حسین(علیه السلام) ساعات بازدید از ضریح را افزایش دهند تا کسانی که در این شب و در ساعات پایانی به قم می‌رسند بتوانند از ضریح دیدن کنند.

در محل کارگاه ساخت ضریح نیز عکس‌هایی از ارادت و مشارکت مردم در روند ساخت ضریح سیدالشهداء(علیه السلام) نصب شده که تلاش‌های هنرمندان در ساخت ضریح نیز به تصویر کشیده شده است.

در روزهای گذشته مراجع عظام تقلید، حضرات آیات صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، سبحانی، جوادی آملی، موسوی اردبیلی  و تعدادی دیگر از علمای قم با حضور در محل کارگاه ساخت ضریح امام حسین(علیه السلام) از نزدیک در جریان چگونگی ساخت آن قرار گرفتند.

به گفته مسئولان ساخت ضریح مطهر امام حسین(علیه السلام) بعد از بازدید عمومی از ضریح که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت قرار است با راه اندازی کاروانی این ضریح مطهر در استانهای مختلف کشور مورد بدرقه مردم قرار گیرد و در نهایت در مدت زمانی بین عاشورا و اربعین حسینی امسال این ضریح با انتقال به کربلای معلی در حرم امام حسین(علیه السلام) نصب و جایگزین ضریح فعلی شود.