به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، سید محمدباقر میرعظیمی، دبیر ستاد اعزام اشخاص بی‌بضاعت به عتبات عالیات گفت: در آستانه عید سعید قربان با همکاری مؤسسه فرهنگی مطبوعات تهران نوین، تعداد 30 نفر از اشخاص کم‌بضاعت به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی افزود: از آن جایی‌ که اعضای هیئت‌ مدیره مؤسسه فرهنگی مطبوعات نوین تهران، یکی از اهداف و رسالت‌های خود را کمک‌رسانی به اشخاص بی‌بضاعت یا کم‌بضاعت تعریف کرده است، این مؤسسه با تشکیل نشستی در ابتدای سال جاری و با اکثریت آرا اقدام به برنامه‌ریزی جهت اعزام اشخاص بی‌بضاعت به عتبات عالیات کرد.

میرعظیمی در توضیح تشکیل ستاد اعزام اشخاص بی‌بضاعت به عتبات عالیات گفت: پس از پنج ماه تلاش بی‌وقفه اعضای مؤسسه فرهنگی مطبوعات نوین تهران ستادی به‌ منظور اعزام اشخاص کم‌بضاعت به عتبات عالیات آغاز به کار کرد. این امر خیر با شناسایی افراد بی‌بضاعت در سراسر کشور و با هدف اعزام اشخاصی که تا به‌ حال به زیارت عتبات عالیات نرفته و از نظر مالی توان این توفیق را ندارند انجام شده و به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد اعزام اشخاص بی‌بضاعت به عتبات عالیات خاطرنشان کرد: این ستاد با همکاری اشخاص مورد اعتماد در شهرهای مختلف، اقدام به شناسایی اشخاص بی‌بضاعت که توان تشرف به عتبات عالیات را ندارند، کرد، سپس به‌صورت قرعه‌کشی اعزام را آغاز کرد.

میرعظیمی ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد هیچ‌گونه وجهی از افراد اعزامی به عتبات عالیات دریافت نشود و تمام مخارج آن بر عهده مؤسسه باشد و در حد توان از درآمدهای حاصله از کارکرد مؤسسه مطبوعات نوین تهران جهت انجام این کار خیر استفاده شود.
 
وی ابراز امیدواری کرد با تأمین منابع مالی، در سال جاری امکان اعزام 200 نفر از اشخاص بی‌بضاعت به عتبات عالیات فراهم شود. بر پایه این گزارش، اولین کاروان از شهرهای شمالی کشور به عتبات عالیات اعزام شدند.