به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، نام‌نویسی نوزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات از اوایل مرداد ماه آغاز شد و در مدت زمان تعیین شده بیش از 50 هزار نفر از دانشگاهیان ثبت‌نام کردند.

با توجه به محدودیت‌های موجود، امکان اعزام تمامی متقاضیان وجود ندارد به همین دلیل از میان افرادی که نام‌نویسی کرده بودند، قرعه‌کشی صورت گرفت و اسامی پذیرفته‌شدگان برای سفر به عتبات اعلام شد.در این دوره 186 کاروان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در قالب 116 کاروان به صورت هوایی و 70 کاروان به صورت زمینی به عتبات اعزام می‌شوند.

اولین گروه اعزام دانشگاهیان به عتبات از امروز 24 مرداد ماه آغاز می‌شود که زائرانی از استان‌های بوشهر و تهران به عتبات سفر می‌کنند. همچنین سایر گروه‌ها نیز بر اساس زمان‌بندی مشخص شده به عتبات اعزام می‌شوند که روند اعزام دانشگاهیان به عتبات در نوزدهمین دوره تا اول آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش کرب‌وبلا، هزینه اعزام دانشگاهیان به عتبات به صورت هوایی از 2 میلیون و 200 هزار تومان تا 2 میلیون و 600 هزار تومان و به صورت زمینی از یک میلیون و 200 هزار تومان تا یک میلیون و 600 هزار تومان پیش‌بینی شده است که دانشگاهیان می‌توانند از تسهیلات بانکی دو میلیون تومانی برای این سفر معنوی بهره ببرند.