به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، نام‌نویسی اعزام زائران حسینی در ایام عرفه از هفتم مرداد ماه آغاز شد و به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت ظرفیت پیشنهادی برای سفر به عتبات در این ایام 40 هزار نفر پیش‌بینی شده است.

با توجه به اینکه زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه در احادیث بسیاری مورد تأکید قرار گرفته است، بسیاری از عاشقان اهل‌بیت (ع) سعی می‌کنند در این روز خود را به حرم امام حسین (ع) و یاران باوفایشان برسانند و زیارت روز عرفه را در بین‌الحرمین قرائت کنند، بر همین اساس در این ایام تعداد زائران حسینی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به استقبال ایرانیان از سفر به عتبات در روز عرفه، گفت: امسال بسیاری از دلدادگان حسینی به منظور حضور در کربلا در روز عرفه هم‌زمان با 30 مرداد ماه برای این سفر نورانی نام‌نویسی کرده‌اند تا جایی که در کمتر از سه روز از آغاز نام‌نویسی، ظرفیت سفرهای هوایی به عتبات در این ایام تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت برای سفر به عتبات در عرفه 40 هزار نفر ظرفیت پیش‌بینی کرده بود، افزود: 30 درصد از این ظرفیت یعنی 12 هزار نفر برای سفر به عتبات به صورت هوایی و مابقی سهمیه سفر به صورت زمینی است که تا کنون سهمیه سفر به عتبات به صورت هوایی پر شده است.

آقایی با اشاره به احتمال افزایش ظرفیت سفر به عتبات در عرفه، خاطر نشان کرد: در صورت افزایش تقاضا ما سعی می‌کنیم این سهمیه را افزایش دهیم تا زائران بدون مشکل بتوانند در این ایام به عتبات سفر کنند.

وی با بیان اینکه سفر با کاروان‌های غیر مجاز عتبات می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد، تصریح کرد: برخی از این کاروان‌ها به بهانه کاهش هزینه مردم را جذب می‌کنند اما افراد باید آگاهانه برای سفر به عتبات تنها به دفاتر مجاز یا سایت سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در ادامه به هزینه‌های سفر به عتبات در عرفه اشاره کرد و گفت: سقف هزینه سفر به عتبات در عرفه به صورت هوایی 2 میلیون و 180 هزار تومان و به صورت زمینی یک میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.