به گزارش «پایگاه اختصاصی امام حسین علیه السلام»، امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی درخصوص جلسه این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه، وضعیت زائران ایرانی در عتبات عالیات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. حضور گسترده و غرور‌آفرین شیعیان جهان در اربعین حسینی و عزیمت هموطنانمان به عتبات عالیات، نیازمند نظم‌ دهی و برنامه‌ریزی دقیق و منظم است.
رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس در ادامه عشق جهان به حسین علیه السلام را محدود به شیعیان ندانست و گفت: عشق به حسین علیه السلام عشقی جهانی و محدود به منطقه خاصی نیست و به نظر می‌رسد که ما در این باره نباید با سهل‌انگاری عبور کنیم. وی توجه به رفاه و امنیت زائران در عتبات عالیات را نکته بسیار مهمی در سیاست خارجی دانست و تصریح کرد: این حضور افتخارآفرین نیازمند تأمین رفاه و امنیت برای عزیزان زائر است که لازم است دستگاه‌های متولی امر از قبیل وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت در این زمینه دقت و همت جدی به خرج دهند.
خجسته تصریح کرد: بر اساس گزارشی که توسط آقای زاکانی از سفر به شهرهای مقدس نجف و کربلا ارائه شد، مقرر گردید تا گزارشی در این باره تهیه و عملکرد دستگاه‌های متولی در اعزام زائران بررسی شود. در بخشی از جلسه امروز کمیسیون شوراها، علیرضا زاکانی عضو کمیسیون و نماینده تهران گزارشی از سفر چند روز اخیر خود به عتبات عالیات را به اطلاع اعضای کمیسیون رساند و از مهمان‌نوازی و خدمات گسترده مردم عراق به زائران ایرانی تقدیر و تشکر کرد. 

 


به نقل از مهر