به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، کتاب «کابوس شاخه‌های شکسته»، مجموعه شعرهای عاشورایی به صورت موضوعی است و 130 قطعه را در بر می‌گیرد که از سوی مهدی زارعی سروده شده است.
«کابوس دخترک پنج ساله»، «شب عاشورا»، «روز عاشورا»، «حضرت علی اکبر (ع)»، «حضرت قاسم‌بن‌الحسن (ع)»، «برادران حضرت ابوالفضل (ع)»، «حضرت ابوالفضل (ع)»، «حضرت علی اصغر (ع)»، «امام حسین (ع)»، «اسارت اهل حرم» و «پایان کابوس» عناوین بخش‌های این کتاب را شامل می‌شود.
محمدرضا سنگری، عاشوراپژوه در مقدمه این کتاب می‌نویسد؛ این کتاب یکی از زیباترین، رساترین و برترین کارهایی است که در حوزه شعر عاشورایی سروده شده است. شاعر عزیز، نوآور و خلاق، مهدی زارعی در این اثر نشان داده است که در تلفیق داستان و شعر و خلق ساختارهای روایی بدیع در شعر بسیار موفق است. توفیق رفیق راهش باد که در این راه، به ویژه آفرینش آثار ارجمند و گران‌سنگ دیگر در عرصه ادب آیینی، بیش از این از او بخواهیم و بخوانیم.
شیوه شاعر، بهره‌گیری از جمله آشنای «الان انکسر ظهری» (اکنون کمرم شکست) است که امام عاشورا بر بالین قامت رشید ارغوانی برادرش ابوالفضل (ع) بر زبان آورد و پیوند آن جمله با حادثه‌های گوناگون عاشورا بیان شده است و سرانجام این کتاب، اسارت اهل حرم است و تعبیر شدن رویا و کابوسی که حضرت زینب (س) دیده بودند. شاخه‌شکنی‌های چندگانه در رویای پیامبر عاشورا ـ زینب کبری (س) ـ محور این سروده است و شاعر به خوبی و رسایی و زیبایی رویا را در هیبت چارپاره باز گفته است.
کتاب «کابوس شاخه‌های شکسته» از سوی نشر شهرستان ادب در قطع رقعی و در 79صفحه و قیمت 7 هزار تومان منتشر شده است.