پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلااسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست احداث ستاد بازسازی عتبات عالیات ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع) و مقاوم‌سازی آن است، گفت: این مهم با بهترین مصالح و آخرین فناوری‌های روز دنیا انجام می‌شود.
وی با تصریح اینکه بهترین مهندسان ایرانی از سال گذشته تا کنون مشغول طراحی‌های لازم برای انجام این کار هستند، افزود: با توجه به اینکه خیل عظیم مشتاقان به خصوص در ایام اربعین حسینی راهی کربلا می‌شوند، لذا یکی از برنامه‌های مهمی که در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار گرفت، ترفیع گنبد آن حضرت بود تا زائران بتوانند از مسافت دور هم گنبد نورانی حضرت سیدالشهدا (ع) را مشاهده کنند.
 

955655_778.jpg

 

تخصصی‌ترین مطالعات مهندسی را انجام دادیم 

قاسمی با یادآوری اینکه این کار نیاز به مقاوم‌سازی ستون‌های حرم مطهر دارد، گفت: در این راستا تخصصی‌ترین مطالعات مهندسی انجام شده است تا بتوانیم این کار را با بهترین کیفیت ارائه کنیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس اظهار کرد: گنبد جدید حرم مطهر امام حسین‌ (ع) دارای ارتفاع 7,5 متر بیشتر از گنبد فعلی و حجمش یک و نیم برابر گنبد فعلی است.

 

تمام هزینه‌های این کار از نذورات مردمی است 

وی با یادآوری اینکه تمام هزینه‌های این کار مانند سایر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات از بخش نذورات مردمی صورت می‌گیرد، گفت: هم‌ اکنون ترفیع گنبد و مقاوم‌سازی آن در حال انجام است که 98 درصد از مصالح مورد نیاز پروژه مقاوم‌سازی از ایران اسلامی تأمین می‌شود.